• 22 april 2024
    Sterke SEO teksten: gebruik de zoekterm zoals je erover zou praten

    Stel dat ik je vertel over ‘sterke SEO teksten’. Na hoeveel keren dat ik het letterlijk noem zou je me voor gek verklaren? Waarschijnlijk al na een paar keer. Het praat onnatuurlijk als ik je in een paar zinnen vertel dat ‘sterke SEO teksten’ vragen om een beperkte focus op de zoekterm ‘sterke SEO teksten’,

    Lees verder
  • 08 april 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: profiteer van het primacy effect

    Begin met het belangrijkste bewijs van je gelijk. Dan profiteer je van het primacy effect. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het brein bovenmatig aandacht heeft voor informatie die de lezer het eerst bereikt.  Hoe dat komt? De voordelen die je als eerste presenteert scheppen de verwachtingen voor wat er volgt. Een goede eerste indruk kleurt

    Lees verder
  • 25 maart 2024
    Krachtige copywriting: noem een sterk merk zoals Coolblue

    Het is misschien wel een slinkse cheat. Het is eigenlijk valsspelen. Want noem je een sterk merk zoals Coolblue in je titel? Dan is de kans groot dat je er succes mee hebt, zelfs als je eigenlijk nauwelijks je best doet. Het werkt zoals Mark Rutte die overal mee wegkwam bij z’n VVD-achterban. En zoals

    Lees verder
  • 26 februari 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: vertrouw op ‘omdat’

    Jij schrijft straks psychologisch overtuigende teksten, omdat je deze handige tips ontdekt. En of dat echt waar is mag je zelf beoordelen, maar ik heb er het psychologisch meest overtuigende woord voor gebruikt. Dat wil zeggen, als het gaat om de rechtvaardiging van het voorgaande argument. Er is geen ander woord zo goed geschikt als

    Lees verder
  • 12 februari 2024
    Sterke SEO teksten: vergeet de meta-keywords

    Vergeet de meta-keywords. Google gebruikt ze al jaren niet meer. Het is zinloos om ze in te vullen, dus bespaar je de tijd en de moeite. Sterker nog, het valt te betwijfelen wat je hebt aan een zoekterm in de meta-beschrijving. Om het niet ingewikkelder te maken dan nodig kun je de belangrijkste zoekterm voor

    Lees verder
  • 29 januari 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: vermijd verzwakkingen

    Dit is het beste artikel dat je zal lezen. Tenminste, dat is het misschien. Het schijnt dat er waardevolle informatie in staat. Ondanks dat ik geen expert ben, zou je wat aan m’n inzichten kunnen hebben, wellicht. Dat kun je het best zelf beoordelen, denk je niet? Dat is geen intro om over naar huis

    Lees verder
  • 15 januari 2024
    Krachtige copywriting: alleen dit moet je nog weten voor geweldige nieuwe klanten

    Zo’n titel klik je aan, niet? Het wekt je nieuwsgierigheid, dus verleidt tot klikken. Want jouw brein denkt ‘wat als dit artikel inderdaad die ene fantastische tip deelt?’ Als je echt alleen dit nog moet weten is het een kleine moeite om er even naar te kijken. Als je erover na zou denken weet je

    Lees verder
  • 01 januari 2024
    Sterke SEO teksten: zo gebruik je Google Search Console

    Als je optimaliseert voor Google wil je natuurlijk ook van de zoekmachine weten wat dit oplevert. Google Search Console geeft daar inzicht in. De gratis tool toont je bijvoorbeeld welke pagina’s goed presteren, op welke zoektermen je vooral vindbaar bent en aan welke content je misschien meer aandacht moet besteden. Tip: stel Search Console in

    Lees verder
  • 26 december 2023
    Krachtige copywriting: stel een vraag

    Weet je werkelijk geen goede headline te verzinnen? Stel dan een vraag. Het is een beetje saai en misschien zelfs afgezaagd, maar het werkt wel. De titel van dit artikel had bijvoorbeeld kunnen zijn: ‘Hoe zorg je dat meer bezoekers jouw artikel lezen? Stel ze een vraag’. Of prikkelender met een ander onderwerp: ‘Hoeveel verdient

    Lees verder
1 2 3 42