Hoe schrijf je SEO webteksten?

Hoe schrijf je SEO teksten? Je schrijft SEO teksten door de belangrijkste zoekwoorden als een web in je content te verwerken. Op die manier dien je allereerst de bezoeker met waardevolle informatie en bovendien de zoekmachine aan de hand van de juiste keywords. De doordachte SEO teksten op de website maken het mogelijk Google je website als interessant te laten beoordelen. Dit komt je positie binnen de zoekresultaten sterk ten goede. Het antwoord op de vraag ‘hoe schrijf je SEO webteksten?’ is wat dat betreft zeer interessant. Het is bovendien gemakkelijker dan je wellicht denkt, mits je op voorhand een heldere strategie bepaalt en je vervolgens de juiste tactieken inzet.

 

SEO teksten voor beginners

Je schrijft SEO webteksten door allereerst na te denken over de woorden waarop je zelf zou zoeken wanneer je van plan bent om je eigen diensten af te nemen of je de producten die je verkoopt zou willen aanschaffen. Je kunt je op die manier als het ware verplaatsen in het hoofd van de doelgroep. Ontdek welke keywords (potentiële) klanten zullen gebruiken, zodat je die optimaal kunt (laten) verwerken in de teksten. Schrijf je SEO webteksten dus altijd vanuit de blik van je doelgroep en zorg er met behulp van de Google Keyword Tool voor dat je bijvoorbeeld ook aanverwante termen meeneemt in je optimalisatie.

 

Gebruik van keywords in SEO webteksten

Schrijf je SEO webteksten met behulp van de juiste keywords, maar sla er aan de andere kant ook niet in door. Het is een goed idee om de belangrijkste (shorttail) keywords enkele keren in de tekst voor te laten komen, met de meer specifieke (longtail) zoekwoorden kun je bijvoorbeeld al veel spaarzamer omgaan. Wanneer je hier al te enthousiast mee aan de slag gaat zal Google je zien als een spammer en kan dit je positie binnen de zoekresultaten juist schaden. Schrijf je webteksten voor bijvoorbeeld de SEO kennisbank met een goede balans tussen het aantal keywords (zoekmachineoptimalisatie), een interessant verhaal en relevante tekst voor je doelgroep.

Meer weten? Neem contact met me op of lees de blogartikelen waarmee ik je een kijkje in de SEO keuken bied.