SEO kennisbank

Meer weten over SEO tekstschrijven, sterke websiteteksten en hoe je hoger in Google komt? Ontdek het met de verschillende artikelen uit de SEO kennisbank. Geschreven door een SEO tekstschrijver met ervaring, die daardoor zelf hoog in de zoekresultaten staat.

 

SEO tekstschrijver

Wat is een SEO tekstschrijver?

SEO tekst controleren: hoe werkt een goede tekstschrijver?

Wat is een SEO tekstschrijver? Alles wat je moet weten

 

SEO teksten

Wat zijn SEO teksten?

SEO teksten

 

Teksten laten schrijven

Productteksten laten schrijven

Landingspagina’s laten schrijven

Webshop teksten laten schrijven

 

SEO webteksten

Hoe schrijf je SEO webteksten?

Webteksten optimalisatie voor zoekmachines

SEO webteksten voor op internet

Webteksten en zoekmachine marketing

Webteksten voor SEO: hoe ga je strategisch aan de slag?

 

SEO content

SEO content tips: 5 technieken om online meer te bereiken

 

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie: wat komt erbij kijken?

 

Voorbeelddocumenten

Voorbeeld Zoekwoordenonderzoek

Voorbeeld Contentplan

Voorbeeld SEO tekst

 

Wat is een SEO kennisbank?

Benieuwd wat een SEO kennisbank is en hoe je daar op jouw website gebruik van kunt maken? Het combineert waardevolle en relevante informatie voor jouw bezoekers met teksten die je gebruikt om hoger in Google te komen. Door goed na te denken over de belangrijke zoektermen en vragen die jouw bezoekers hebben stem je die goed op elkaar af.

Dat levert een paar belangrijke voordelen op:

  • – Informatieve artikelen voor jouw bezoekers
  • – Content met ruimte voor SEO-zoektermen
  • – Mogelijkheden tot specifieke linkbuilding

 

Tip: heb je een diensten-website, maar wil je de menupagina’s niet te lang maken? Voorkom dat enthousiaste bezoekers zich door lange stukken content moeten worstelen. Gebruik een SEO kennisbank om hoger in Google te komen. Terwijl jouw menu-pagina’s kort kunnen blijven, zoals mijn pagina als je zoekt naar een SEO tekstschrijver

 

Informatieve artikelen

Het is belangrijk om de kennisbank voor SEO in te richten met informatieve artikelen. Denk na over de informatie die jouw bezoekers zoeken en stem de inhoud daarop af. Bijvoorbeeld door bij de klantenservice na te gaan waar veel vragen over binnenkomen. Of door gebruik te maken van de Google-suggesties onderaan de pagina met zoekresultaten. Heel handig ter inspiratie, om waarde te creëren voor potentiële nieuwe klanten.

De artikelen die je schrijft hebben drie belangrijke doelen:

  • – Hoger in Google
    De artikelen bieden je de mogelijkheid om zoektermen te verwerken. Die dragen gezamenlijk bij aan de SEO-waarde van jouw website, waarmee je over de hele linie hoger in Google komt.
  • – Antwoord op belangrijke vragen
    Je geeft antwoord op vragen die jouw bezoekers of (potentiële) klanten hebben. Handig, omdat je er naar kunt verwijzen als ze concrete vragen stellen.
  • – Specifieke vindbaarheid
    De artikelen dragen bij aan jouw algemene vindbaarheid, net als de specifieke optimalisatie. Zoeken potentiële klanten precies naar de onderwerpen die jij beschrijft? Dankzij de lage(re) concurrentie scoor je daar makkelijker mee.

 

Onder de streep investeer je met een kennisbank in jouw online autoriteit. Je straalt uit dat je over de expertise en kennis beschikt om klanten goed van dienst te zijn. En heb je een webshop? Dan biedt het je de mogelijkheid om meer te vertellen over de producten die je aanbiedt. Of over de achtergrond bij bepaalde materialen of toepassingen.

 

SEO kennisbank: aan de slag

Aan de slag met een kennisbank, maar weet je niet goed hoe je dat moet aanpakken? Ik help je er graag bij, aan de hand van een zoekwoordenonderzoek en contentplan. De twee vormen de ideale basis, waaruit duidelijk wordt welke content er zou moeten komen. Ik laat je zien waar klanten naar zoeken, welke content daarbij past en hoe lang die moet zijn. Met voorstellen voor interne links, zodat de on-page optimalisatie compleet is.

Neem contact met me op, dan vertel ik je graag meer over de mogelijkheden. Van een SEO kennisbank, of met andere mogelijkheden om jouw website hoger in Google te krijgen. Ik hoor graag van je.