Content marketing uitbesteden

Je wilt jouw content marketing uitbesteden: hoe pak je dat aan? Samen met een professional maak je een plan van aanpak.

Hoe dat precies werkt leg ik je graag uit in dit artikel. Net als hoe jij je vervolgens weer op je eigen werk kunt storten, omdat ik ermee voor je aan de slag ga.

  • Meer bezoekers op jouw website
  • Aandacht van nieuwe potentiële klanten
  • Meer omzet uit de website of webshop
  • Extra autoriteit binnen jouw vakgebied
  • Betere posities in Google en andere zoekmachines

Wat is content marketing?

Content marketing is een strategie om content te creëren, waarmee je (online) de aandacht trekt. Jij publiceert bijvoorbeeld blogs (die ik schrijf), video’s, infographics en andere relevante en waardevolle informatie. Dat levert jouw bedrijf bekendheid op, omdat je opvalt bij de doelgroep.

 

Als tekstschrijver geloof ik in de kracht van content. Dat jij dit leest is namelijk het bewijs dat het werkt. Ik val op, omdat ik je in dit artikel uitleg hoe je content marketing kunt uitbesteden. En dat kan ik dus ook voor jou realiseren, binnen jouw branche of sector.

Let op: overigens, het is eigenlijk [contentmarketing uitbesteden]. En niet [content marketing uitbesteden]. Dat er naar die tweede zoekterm 720x per maand wordt gezocht en naar de eerste (juiste) ‘maar’ 240x bewijst wat mij betreft dat ik samen met m’n collega-tekstschrijvers van toegevoegde waarde ben :-) In dit artikel gebruik ik de meest gezochte variant, om hier zoveel mogelijk ondernemers en professionals mee te helpen.

  • SEO tekstschrijver voor Dekbed Discounter
  • SEO tekstschrijver voor Independer
  • SEO tekstschrijver voor MoneyMonk
  • SEO tekstschrijver voor Relatiegeschenken

Voor jouw bezoekers en voor SEO

Je kunt jouw content marketing uitbesteden om er zelf zo min mogelijk omkijken naar te hebben. En om het zo goed mogelijk te doen, met twee belangrijke doelen voor ogen:

  • - Waardevolle informatie voor jouw bezoekers
    Klanten kopen het liefst bij specialisten. En meer specifiek, bij specialisten die ze sympathiek vinden. Met content marketing positioneer jij jezelf als specialist binnen jouw vakgebied. Door de aandacht te trekken en op te vallen met waardevolle en relevante informatie win je de sympathie van de doelgroep. Het is een schot in de roos, waarmee je de drempel verlaagt om contact met jou op te nemen.

  • - Een hogere positie in Google dankzij SEO
    Als je kiest voor een SEO tekstschrijver zoals ik kun je rekenen op waardevolle en relevante content, die bovendien voor zoekmachines is geoptimaliseerd (SEO). Ik houd rekening met de meest kansrijke zoektermen, en verwerk die op een natuurlijke wijze in de tekst. Jouw vindbaarheid verbetert, zodat je nog beter opvalt bij potentiële klanten die in Google of andere zoekmachines naar jouw diensten of producten zoeken.

Content marketing uitbesteden: hoe werkt dat?

Je wilt jouw content marketing uitbesteden: hoe werkt dat in de praktijk?

Voordat ik voor je kan gaan schrijven moeten we een paar voorbereidende stappen doorlopen. Ik wil weten wat jij wilt vertellen, met welke tone-of-voice je dat wilt doen én welke zoektermen er eventueel belangrijk zijn. Daarom werk ik normaal gesproken in drie fases.

1. Zoekwoordenonderzoek en contentplan

Een zoekwoordenonderzoek laat zien waar jouw doelgroep naar zoekt. Ik ontdek welke termen ze gebruiken als ze zoeken naar jouw producten, diensten of andere oplossingen.

Op basis van het zoekwoordenonderzoek stel ik een contentplan op. Daarin plannen we in overleg de content vooruit, om te voorkomen dat een gebrek aan inspiratie na verloop van tijd zand in de motor strooit. Ben je benieuwd hoe zo’n zoekwoordenonderzoek en contentplan eruit zien, of wat daarvan de kosten zijn? Neem contact met me op, dan stuur ik je voorbeelden en vertel ik je graag meer. 

2. Blogs en/of landingspagina’s

Het contentplan vormt een blauwdruk voor te schrijven blogs en/of landingspagina’s. We bepalen in overleg welke onderwerpen het best aansluiten bij wat je doet of aanbiedt. En wat prioriteit heeft, om daarmee als eerste aan de slag te gaan.

Ik kan in één keer een aantal blogs of landingspagina’s schrijven, of die periodiek voor je inplannen. Dat kan tot 6 of zelfs 12 maanden vooruit op basis van het contentplan. Zo kun je de contentmarketing uitbesteden voor langere tijd vooruit, terwijl je daar ondertussen zo min mogelijk omkijken naar hebt. 

3. E-mails, de rest van de website en meer

Merk je dat de vindbaarheid verbetert? Om jouw content marketing meer kracht bij te zetten richt ik me graag op e-mails, op de rest van de website en op andere vormen van content. Dat doe ik in een derde fase, omdat ik dan waarschijnlijk een goed beeld heb van wie je als bedrijf bent of waar je met de website voor staat. We hebben elkaar al iets beter leren kennen, dus dat komt de tone-of-voice normaal gesproken ten goede. 

Tip: ik heb ook ervaring met bijvoorbeeld productteksten, landingspagina’s en webshopteksten. Vertel me waar je behoefte aan hebt, dan laat ik je graag voorbeelden zien van waar ik recent aan werkte. 

Zelfstandig SEO tekstschrijver in een team van specialisten


Onlinemarketingbureaus | Linkbuilders | Designers

Vijf resultaten die ROI opleveren

Door jouw content marketing uit te besteden kun je daar structureel aan werken, zonder dat het veel tijd of energie kost. Tijdens de opstartfase stel ik een aantal vragen, dus heb je wat huiswerk. Vervolgens pak ik het voor je op, en kan ik bijvoorbeeld zelf onderzoek doen naar nieuwe onderwerpen.

Sterke contentmarketing levert je onderaan de streep minimaal vijf voordelen op:

  • – Meer bezoekers op jouw website
  • – Aandacht van nieuwe potentiële klanten
  • – Meer omzet uit de website of webshop
  • – Extra autoriteit binnen jouw vakgebied
  • – Betere posities in Google en andere zoekmachines

Samenwerken: jouw content marketing uitbesteden

Wil je samenwerken of ben je benieuwd naar wat ik precies voor je kan betekenen? Neem contact met me op. Ik leg je graag uit hoe je jouw contentmarketing aan mij kunt uitbesteden.

"Heldere en supersnelle communicatie. Teksten voor een goede prijs, snel en op de afgesproken datum opgeleverd. Daarnaast heeft Patrick echt kennis van het schrijven van teksten voor SEO."

Daan de Jong | Verzekeraar.nl

"Ik kan Patrick van harte aanbevelen als SEO tekstschrijver. Na zich in het onderwerp verdiept te hebben schrijft hij kwalitatief goede teksten waarbij hij rekening houdt met de belangrijkste zoektermen."

Anne-Jan Roeleveld | Online Boswachters

“Het is fijn samenwerken met Patrick, omdat hij snel kan schakelen. Ook de copywriting van onze landingspages was bij Patrick in goede handen, daardoor zien we een paar weken later al mooie resultaten. Klasse!"

Niels Meijssen | Fello