Welke zoekwoorden kies je?
Zoekwoordenonderzoek
Het zoekwoordenonderzoek laat zien waar jouw doelgroep naar zoekt. Welke termen gebruiken ze als ze zoeken naar jouw producten, diensten of andere oplossingen?
- Compleet zoekwoordenonderzoek: met zoekvolume per maand, SEO moeilijkheidsscore en klikpotentieel.
- 100+ meest relevante zoektermen: niet zomaar een lange lijst met onderwerpen
- Geen omkijken naar: ik onderzoek de zoekwoorden en schrijf jouw SEO teksten
Professionele analyse
Voor het zoekwoordenonderzoek gebruik ik de Keyword Magic Tool van SEMRush. Die geeft inzicht in de belangrijkste statistieken van zoektermen. Het gaat om het aantal zoekopdrachten per maand, de moeilijkheidsscore voor SEO en het klikpotentieel.
Het zoekwoordenonderzoek vormt de ideale basis voor het contentplan. Ik verwerk alle relevante zoektermen in een strategisch plan om SEO teksten voor jouw website te schrijven. In één keer of periodiek, dat bepalen we in overleg. Met het contentplan weet je zeker dat alle relevante zoektermen in het zoekwoordenonderzoek in de teksten terugkomen.
Alleen relevante zoektermen
Anders dan je misschien zag bij andere SEO specialisten lever ik geen eindeloze lijst met honderden of duizenden zoektermen aan. Dat was makkelijk geweest, maar niet bruikbaar voor jouw website. Een standaard zoekwoordenonderzoek bevat bij mij de 100+ meest relevante zoektermen.
Het contentplan bevat een combinatie van generieke en specifieke zoektermen. Dat biedt de kans de SEO-strategie uit te proberen met de relatief makkelijke termen. Zodra blijkt dat dit werkt weet je ook voor de moeilijkere termen zeker dat je op de goede weg bent.
Aan de slag met het zoekwoordenonderzoek? Neem contact op.
- Hoger in Google
- Meer omzet
- 15+ jaar ervaring
STRATEGISCH STERK
IN 4 STAPPEN AAN DE SLAG
Zoek je een SEO tekstschrijver die met je meedenkt? Ik help je stap voor stap. Laat me voor je uitzoeken welke zoektermen het meest worden gezocht en hoe lang de teksten moeten zijn. Samen krijgen we het voor elkaar.
- Stap 1
Teams- of telefonische kennismaking.
- Stap 2
Zoekwoordenonderzoek als je dat nog niet hebt.
- Stap 3
Contentplan met de juiste lengte per tekst.
- Stap 4
SEO teksten die scoren.