• 23 mei 2022
    Sterke SEO teksten: lees het hardop na en verbeter de tekst

    Sterke SEO teksten bevatten de juiste zoektermen én lezen lekker. Sterker nog, dankzij de slimme algoritmes van Google en andere zoekmachines is een sterke SEO tekst vooral een sterke tekst. Zorg er dus voor dat de tekst lekker loopt. Voorkom het gebruik van jargon en gebruik voldoende alinea’s om de verschillende boodschappen over te brengen.

    Lees verder
  • 09 mei 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: spreek lezers aan met hun voornaam

    Met één magisch woord breng je jouw lezer meteen in een positieve stemming. Het woord maakt jouw boodschap automatisch een stuk overtuigender. En jij wordt er een stuk sympathieker van, zodat je meer gelegenheid krijgt om te vertellen wat je wilt overbrengen. Met één woord leg je de rode loper uit om jouw lezer te

    Lees verder
  • 25 april 2022
    Krachtige Copywriting: gebruik geen woord te veel

    Ieder woord moet raak zijn. Pas als er geen woord te veel staat schrijf je een sterke tekst. Dat vraagt om een actieve vorm, woorden van waarde en teksten die opbouwen naar de boodschap die je wilt overbrengen. Bovendien schrijf je zo simpel mogelijk, dus zonder lastige woorden die de lezer niet verder helpen.  

    Lees verder
  • 11 april 2022
    Sterke SEO teksten: zijn dikgedrukte zinnen zinloos?

    Dikgedrukte zinnen in SEO teksten om de vindbaarheid te verbeteren: dat is een grove onderschatting van hoe Google en andere zoekmachines werken. Het is een typische techniek van jaren geleden, die niets meer bijdraagt aan zoekmachineoptimalisatie. Toch? Dikgedrukt: nadruk op een woord of zin Niet helemaal. Dikgedrukte zinnen in teksten zijn niet zomaar zinloos. Door

    Lees verder
  • 28 maart 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: stop met cijfers zonder visueel voorbeeld

    Stel dat het 9 graden Celsius is, dat de topman van Shell 9 miljoen euro bonus krijgt en dat 9% van de Nederlanders daarvan schrikt. Die drie keer ‘9’ staan voor heel verschillende hoeveelheden en omvang. Dat gaat helaas volledig aan ons brein voorbij, omdat het niet lukt om dat goed in te schatten. Op

    Lees verder
  • 14 maart 2022
    Krachtige Copywriting: bespeel de emotie en motivatie achter de beslissing

    “Jij wilt vast weten wat de USP’s van ons product zijn,” opende onlangs een klant enthousiast het telefonisch interview. En daar wil ik best even naar luisteren, maar niet om goede teksten te kunnen schrijven. Het is een typische opening van een gesprek, waarbij de eerste 10 tot 15 minuten niet opleveren wat er daadwerkelijk

    Lees verder
  • 28 februari 2022
    Sterke SEO teksten: optimaliseer een alinea voor één idee

    Elke goede copywriter die je het vraagt zal het je vertellen. Gebruik in een zin maar één idee. Breng de boodschap helder over. Zonder allerlei komma’s en toevoegingen. Dat maakt het, los van dat de leesbaarheid afneemt, namelijk ook niet makkelijker om te begrijpen waar het over gaat, merk je? En schrijf je SEO teksten?

    Lees verder
  • 14 februari 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: maak de besparing tastbaar

    Stel dat je overstapt naar een goedkopere zorgverzekering, en jaarlijks 200 euro bespaart. Dan is dat mooi meegenomen. Hoe overtuig je zoveel mogelijk consumenten dat dit ook voor hen een goed idee is? Je kunt ze wijzen op hun besparing: Stap over en bespaar 200 euro per jaar Stap over en bespaar 15 procent per

    Lees verder
  • 31 januari 2022
    Krachtige Copywriting: zonder bewijs is het een loze belofte

    Iedereen kan van alles beloven. Pas als het blijkt uit data, recensies, voorbeelden, studies, reviews of statistieken is die belofte iets waard. Pas als de belofte bewijs bevat kun je daarmee anderen overtuigen. Ga daarom op zoek naar bewijs, en neem dat als basis om jouw stuk te schrijven waarmee je wilt verkopen. Of waarmee

    Lees verder
1 2 3 37