- 31 juli 2023
Krachtige copywriting: 3 geheimen van titels die de aandacht trekken
Een goede titel trekt de aandacht. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Dat zit ‘m in drie eigenschappen van titels. Alleen als je die combineert krijg je de kans om de rest van je artikel onder de aandacht te brengen. Het is essentieel dat je dit goed doet, omdat de rest van je werk anders
Lees verder - 17 juli 2023
Sterke SEO teksten: gebruik zoveel H1-koppen als je wilt
Een pagina heeft één H1, namelijk de titel van de pagina. Toch? Onzin! En wie zegt dat? Niemand minder dan Google zelf. Het was John Muller van Google die tijdens een Hangout uitlegde dat je probleemloos twee, drie of meer H1-koppen op een pagina kunt gebruiken. In de Hangout legde hij uit dat je zelf
Lees verder - 03 juli 2023
Psychologisch overtuigende teksten: draai de CTA eens om
Door direct jouw lezer aan te spreken schrijf je psychologisch overtuigender. Wil je daar nog een schep bovenop doen? Bewijs dan dat het werkt, door te beschrijven wat het voor anderen betekent. Stel dat je medewerkers in een ziekenhuis wilt motiveren om hun handen (vaker) te wassen. Dat kan bijvoorbeeld op deze twee manieren: Handen
Lees verder - 19 juni 2023
Krachtige copywriting: ontkracht alvast de nadelen
Als copywriter probeer je jouw lezer te overtuigen. Het is een spel tussen jouw argumenten en de overwegingen van de lezer. Belangrijk om te onthouden is dat degene die het eerst een nadeel noemt meestal wint. Dus, zorg ervoor dat jij als eerste een nadeel noemt. Begin met een nadeel… Voorkom dat een lezer zich
Lees verder - 05 juni 2023
Sterke SEO teksten: bedenk minimaal 5 titels (met AI)
De titel trekt de aandacht en is de belangrijkste ingang voor jouw sterke SEO teksten. Zonder sterke titel krijgt jouw artikel niet de aandacht die het verdient. Bedenk minimaal 5 verschillende titels en gebruik AI als je dat zelf lastig vindt. Werk in 3 stappen toe naar de beste titel voor boven de teksten die
Lees verder - 22 mei 2023
Psychologisch overtuigende teksten: jij kunt het leren
Jij kunt leren om psychologisch overtuigende teksten te schrijven. Als jij je verdiept in de tips die ik deel word je daar steeds beter in. Want jij ontwikkelt de vaardigheden die je nodig hebt om jouw lezer te overtuigen met de boodschap die je brengt. Het is je vast opgevallen, omdat ik hierboven bewust een
Lees verder - 08 mei 2023
Krachtige copywriting: leer van de grootste loterijen
Stel je voor: je schrijft voor de Staatsloterij of de Postcode Loterij. Hoe zou je klanten laten wegdromen bij de miljoenen die ze kunnen winnen? Waarschijnlijk beschrijf je een onbezorgd leven met vakanties in tropische oorden en de zorgeloze manier waarop ze samen met anderen genieten van geweldige momenten. Verplaats je in die rol voor
Lees verder - 24 april 2023
Sterke SEO teksten: val op tussen jouw concurrenten
Het is de minst SEO-gebaseerde tip tot nu toe, maar zorg dat je met jouw sterke SEO teksten opvalt tussen je concurrenten. Dat wil zeggen, met de titel die Google of andere zoekmachines tonen in de zoekresultaten. Analyseer jouw concurrenten en zorg dat je de aandacht trekt. De zoekterm is pas het begin Natuurlijk gebruik
Lees verder - 10 april 2023
Psychologisch overtuigende teksten: stel een retorische vraag
Stel je weleens retorische vragen in je psychologisch overtuigende teksten? Zoals de vraag die je net las? Het lijkt een onschuldige vraag, maar het maakt je tekst psychologisch een stuk overtuigender. Uit onderzoek blijkt dat het boodschappen overtuigender maakt. Vooral als de boodschap persoonlijk relevant is voor jouw lezer werkt een retorische vraag beter dan
Lees verder