• 21 november 2022
    Krachtige Copywriting: vind waardevolle vergelijkingen

    Het menselijk brein leert het makkelijkst met vergelijkingen. We zijn supersterk in vergelijken, associëren en het ontdekken van patronen. Dat betekent dat vergelijkingen, metaforen en analogieën geweldig werken als je overtuigend wilt schrijven met krachtige copywriting.  Naar een volwassen internet Neem bijvoorbeeld dit artikel op FrankWatching over Web3 voor het internet. Dankzij de analogie naar

    Lees verder
  • 07 november 2022
    Sterke SEO teksten: begin een blog (en houd het vol)

    Dat het werkt bewijs je nu zelf. Je leest mijn blog, waarmee ik minstens drie voordelen combineer. Het houdt mijn website actueel, ik werk (hopelijk) aan mijn online autoriteit én ik verbeter de vindbaarheid op voor mij relevante zoektermen. Dus zijn dat ook jouw doelstellingen? Begin dan een blog. En maak een blog-planning om ervoor

    Lees verder
  • 24 oktober 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: noem alvast je concurrenten

    Jij gaat jouw bezoekers niet slimmer maken dan ze al zijn, toch? Het is psychologisch gek genoeg verstandig om dat juist wel te doen. Noem alvast je concurrenten, zodat potentiële klanten minder geneigd zijn om daar zelf naar op zoek te gaan. Laat bezoekers alvast hun huiswerk doen Voordat consumenten een (belangrijke) beslissing nemen willen

    Lees verder
  • 10 oktober 2022
    Krachtige Copywriting: herhaal de hoofdpunten

    Herhaal de hoofdpunten. Leg in net andere woorden opnieuw de nadruk op wat je vooral wilt vertellen. Dus vertel opnieuw waarmee je wilt overtuigen. En blijf dat een aantal keer herhalen, omdat herhaling bijzonder effectief blijkt om lezers mee te overtuigen. Het is een van de meest effectieve methoden om iemand op andere gedachten te

    Lees verder
  • 26 september 2022
    Sterke SEO teksten: herschrijf lage kwaliteit-pagina’s en vul ze aan

    Niets zo zonde als lage kwaliteit-pagina’s waar sterke SEO teksten hadden kunnen staan. Het zijn pagina’s met weinig tekst en/of weinig informatie. Ze vertellen je lezer niets en staan eigenlijk alleen maar in de weg. Toch is het geen goed idee om de pagina’s simpelweg te verwijderen. Benut in plaats daarvan de kansen die ze

    Lees verder
  • 12 september 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: noem ook de nadelen

    Natuurlijk beschrijf je de voordelen van het product of de dienst die je wilt verkopen. Maar, wist je dat het psychologisch juist overtuigend werkt als je ook de nadelen noemt? Het voelt misschien verkeerd om negatieve informatie of reviews toe te laten, maar ze maken dat wat je er positief over vertelt juist veel overtuigender. 

    Lees verder
  • 29 augustus 2022
    Krachtige Copywriting: laat de lezer ja-knikken tijdens het lezen

    Wil je een blog-abonnement afsluiten voor 495 euro per maand?  De kans dat je daar ‘ja’ op antwoordt is niet zo groot. Dat ligt niet aan de waarde van de blogs of aan de prijs, maar aan de opbouw van de vraag. Of beter, aan het gebrek aan opbouw van de vraag. Een eeuwenoude sales-techniek

    Lees verder
  • 15 augustus 2022
    Sterke SEO teksten: vertel met de CTA wat je van de lezer verwacht

    Of Google analytische gegevens van je website meeweegt in de ranking is al jaren onderwerp van discussie. Maar of de zoekmachine nu wel of niet rankt op basis van bezoekers die doorklikken naar jouw call to action, een sterke CTA vormt de basis voor een mooi rendement uit jouw SEO-pagina. Dus gebruik een sterke call

    Lees verder
  • 01 augustus 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: voed het gevoel van vrijheid

    Psychologische tactieken helpen je jouw lezer of potentiële klant te overtuigen. Maar, dat moet bij die lezer of potentiële klant niet zo overkomen. Benadruk daarom altijd de vrijheid die iemand heeft, om zelf te kiezen. In het Engels vat je dat samen in slechts vier woorden: ‘…but you are free…’ In het Nederlands kunnen we

    Lees verder
1 2 3 38