• 03 juni 2024
    Sterke SEO teksten: de alt-tag is er voor Google Afbeeldingen

    De Alt-tag voor afbeeldingen gebruikt Google niet om de relevante van een pagina te bepalen. Het is wél de belangrijkste beschrijvende informatie voor Google Afbeeldingen. Dat maakt de Alt-tag een belangrijk element voor SEO teksten, maar niet voor de optimalisatie van de pagina zelf. Verwarrend? Een beetje wel. Zonder Alt-tag zou je de pagina prima

    Lees verder
  • 20 mei 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: kies je tabellen of lijstjes?

    Vergelijk je jouw merk met de concurrent in een tabel? Of stel je een lijstje met de voordelen van jouw merk op? De beste manier blijkt af te hangen van de preventie- of promotiefocus van je copy. Dus wil jouw doelgroep een verkeerde keuze voorkomen? Of andersom juist de beste keuze maken? Houd rekening met

    Lees verder
  • 06 mei 2024
    Krachtige copywriting: misbruik je sterkste argument

    De titel van je tekst moet de aandacht trekken. Je wilt opvallen, dus simpelweg samenvatten wat iemand in het artikel kan verwachten is waarschijnlijk onvoldoende. Misbruik in plaats daarvan je sterkste argument. Dat creëert meer urgentie, dus een grotere kans dat de lezer jouw tekst aanklikt. Tegelijkertijd is het een balansoefening. Je wilt de aandacht

    Lees verder
  • 22 april 2024
    Sterke SEO teksten: gebruik de zoekterm zoals je erover zou praten

    Stel dat ik je vertel over ‘sterke SEO teksten’. Na hoeveel keren dat ik het letterlijk noem zou je me voor gek verklaren? Waarschijnlijk al na een paar keer. Het praat onnatuurlijk als ik je in een paar zinnen vertel dat ‘sterke SEO teksten’ vragen om een beperkte focus op de zoekterm ‘sterke SEO teksten’,

    Lees verder
  • 08 april 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: profiteer van het primacy effect

    Begin met het belangrijkste bewijs van je gelijk. Dan profiteer je van het primacy effect. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het brein bovenmatig aandacht heeft voor informatie die de lezer het eerst bereikt.  Hoe dat komt? De voordelen die je als eerste presenteert scheppen de verwachtingen voor wat er volgt. Een goede eerste indruk kleurt

    Lees verder
  • 25 maart 2024
    Krachtige copywriting: noem een sterk merk zoals Coolblue

    Het is misschien wel een slinkse cheat. Het is eigenlijk valsspelen. Want noem je een sterk merk zoals Coolblue in je titel? Dan is de kans groot dat je er succes mee hebt, zelfs als je eigenlijk nauwelijks je best doet. Het werkt zoals Mark Rutte die overal mee wegkwam bij z’n VVD-achterban. En zoals

    Lees verder
  • 26 februari 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: vertrouw op ‘omdat’

    Jij schrijft straks psychologisch overtuigende teksten, omdat je deze handige tips ontdekt. En of dat echt waar is mag je zelf beoordelen, maar ik heb er het psychologisch meest overtuigende woord voor gebruikt. Dat wil zeggen, als het gaat om de rechtvaardiging van het voorgaande argument. Er is geen ander woord zo goed geschikt als

    Lees verder
  • 12 februari 2024
    Sterke SEO teksten: vergeet de meta-keywords

    Vergeet de meta-keywords. Google gebruikt ze al jaren niet meer. Het is zinloos om ze in te vullen, dus bespaar je de tijd en de moeite. Sterker nog, het valt te betwijfelen wat je hebt aan een zoekterm in de meta-beschrijving. Om het niet ingewikkelder te maken dan nodig kun je de belangrijkste zoekterm voor

    Lees verder
  • 29 januari 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: vermijd verzwakkingen

    Dit is het beste artikel dat je zal lezen. Tenminste, dat is het misschien. Het schijnt dat er waardevolle informatie in staat. Ondanks dat ik geen expert ben, zou je wat aan m’n inzichten kunnen hebben, wellicht. Dat kun je het best zelf beoordelen, denk je niet? Dat is geen intro om over naar huis

    Lees verder
1 2 3 43