• 22 mei 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: jij kunt het leren

    Jij kunt leren om psychologisch overtuigende teksten te schrijven. Als jij je verdiept in de tips die ik deel word je daar steeds beter in. Want jij ontwikkelt de vaardigheden die je nodig hebt om jouw lezer te overtuigen met de boodschap die je brengt. Het is je vast opgevallen, omdat ik hierboven bewust een

    Lees verder
  • 08 mei 2023
    Krachtige copywriting: leer van de grootste loterijen

    Stel je voor: je schrijft voor de Staatsloterij of de Postcode Loterij. Hoe zou je klanten laten wegdromen bij de miljoenen die ze kunnen winnen? Waarschijnlijk beschrijf je een onbezorgd leven met vakanties in tropische oorden en de zorgeloze manier waarop ze samen met anderen genieten van geweldige momenten. Verplaats je in die rol voor

    Lees verder
  • 24 april 2023
    Sterke SEO teksten: val op tussen jouw concurrenten

    Het is de minst SEO-gebaseerde tip tot nu toe, maar zorg dat je met jouw sterke SEO teksten opvalt tussen je concurrenten. Dat wil zeggen, met de titel die Google of andere zoekmachines tonen in de zoekresultaten. Analyseer jouw concurrenten en zorg dat je de aandacht trekt. De zoekterm is pas het begin Natuurlijk gebruik

    Lees verder
  • 10 april 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: stel een retorische vraag

    Stel je weleens retorische vragen in je psychologisch overtuigende teksten? Zoals de vraag die je net las? Het lijkt een onschuldige vraag, maar het maakt je tekst psychologisch een stuk overtuigender.  Uit onderzoek blijkt dat het boodschappen overtuigender maakt. Vooral als de boodschap persoonlijk relevant is voor jouw lezer werkt een retorische vraag beter dan

    Lees verder
  • 27 maart 2023
    Krachtige copywriting: benadruk de emotionele ergernis

    Zorgeloos zal niemand nadenken over vervangen of een nieuwe aankoop. Benadruk emotionele ergernis om de weg vrij te maken voor de oplossing die je wilt presenteren. Speel eerst in op de nadelen die de doelgroep ervaart, voordat je de weg vooruit toont met wat je wilt verkopen. Druk precies waar het pijn doet Achterhaal de

    Lees verder
  • 13 maart 2023
    Sterke SEO teksten: gebruik een SEO-titel speciaal voor zoekmachines

    Sterke SEO teksten schrijf je voor bezoekers. De SEO-titel van de pagina is geen uitzondering, maar vraagt wel om een andere aanpak. Natuurlijk wil je nieuwsgierig maken en waarde bieden. En natuurlijk gebruik je de belangrijkste zoekterm van de pagina. Tegelijkertijd is een SEO-titel niet altijd gelijk aan de titel van de pagina. Wat is

    Lees verder
  • 27 februari 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: val eerst de advocaat van de duivel aan

    Heeft jouw lezer de oplossing die je biedt wel echt nodig? Pas als de doelgroep een probleem erkent krijg jij de kans om te overtuigen. Val daarom de advocaat van de duivel aan. Weerleg de argumenten om jouw oplossing níet te gebruiken, voordat je begint over de voordelen voor klanten die jouw oplossing wél gebruiken.

    Lees verder
  • 13 februari 2023
    Krachtige copywriting: verbind eigenschappen met de voordelen

    Leg uit welke voordelen eigenschappen van jouw producten bieden. Het is vast geweldig dat het T-shirt er in drie lengtematen is, maar wat is daar het voordeel van? Pas als je ook meteen zegt dat het de perfecte pasvorm oplevert word het voor de klant van waarde. Combineer eigenschappen daarom altijd direct met het voordeel

    Lees verder
  • 30 januari 2023
    Sterke SEO teksten: schrijf een titel met de hoogste CTR

    Niemand heeft alle tijd, dus je krijgt één kans om de aandacht te trekken. Sterke SEO teksten hebben een titel die meteen duidelijk maken waarom de lezer het artikel móet lezen. Val op, maak nieuwsgierig en verleid tot aanklikken. Laat meteen zien welk probleem jij oplost. Word een problemenverzamelaar Sterke SEO teksten bevatten de belangrijkste

    Lees verder
1 2 3 40