• 26 april 2021
    Krachtige Copywriting: weet precies voor wie je schrijft

    Stel je voor, je wordt als copywriter gevraagd om een schrijftraining te geven. Dat lijkt je leuk, dus je begint meteen voor te bereiden. Copywriting is je vak, daar kun je uitstekend over vertellen. Je ziet een groep enthousiaste schrijvers voor je, die je precies gaat uitleggen hoe je de lezer met ieder woord dat je

    Lees verder
  • 12 april 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: geef positieve instructies

    Geef positieve instructies aan de doelgroep. Dus vermijd te vertellen welk gedrag je liever niet ziet. De eerste zin kost het brein minder capaciteit dan de tweede. En dat maakt ‘m overtuigender, dankzij het positieve frame dat ik koos. Je krijgt als lezer een heel duidelijke instructie, waar geen speld tussen te krijgen is. Positief

    Lees verder
  • 29 maart 2021
    Sterke SEO teksten: begrijp de behoefte achter de zoekterm

    Zoektermen zijn je eerste aanwijzing naar behoeften bij potentiële bezoekers. Hoe beter jouw content die behoefte beantwoordt, des te groter het succes dat je online zal boeken. Hoe schrijf je de teksten waar zoekers naar zoeken? En wat is de onderliggende behoefte bij een zoekterm die naar voren komt uit een zoekwoordenonderzoek? Neem de tijd

    Lees verder
  • 15 maart 2021
    In 5 stappen de ideale tone-of-voice: online overtuigen met een SEO tekstschrijver

    Hoe verleid je tot verkoop, stuur je op langdurige loyaliteit en ontwikkel je klanten die aankopen tot ambassadeurs? Met een duidelijke tone-of-voice-instructie voor een SEO tekstschrijver overtuig je met emotie in plaats van informatie. En dat is 1,5x krachtiger, dus een handige snelkoppeling naar meer online succes. Emotie en ratio Onderzoek door FocusVision laat zien

    Lees verder
  • 01 maart 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: actief taalgebruik

    Psychologisch overtuigende teksten bevatten actief taalgebruik. En worden dus niet in de passieve vorm geschreven. De oplettende lezer heeft het al herkend, de bovenstaande twee zinnen laten meteen het verschil zien. In een actieve zin voert het onderwerp de actie uit. Een passieve zin maakt het onderwerp de ‘ontvanger’ van wat er gebeurt.  Actief versus

    Lees verder
  • 15 februari 2021
    Het voordeel van een lokale tekstschrijver voor je SEO teksten: 3x pure winst

    Hoe kies je een tekstschrijver voor de SEO teksten die je wilt schrijven? En waarom is het belangrijk om dat lokaal te doen? Ik krijg regelmatig aanvragen vanuit zowel mijn eigen regio (Leiden, Den Haag en de Bollenstreek) als vanuit heel andere delen van het land. En dan adviseer ik niet zelden om vooral een schrijver

    Lees verder
  • 01 februari 2021
    SEO webteksten schrijven voor veel landingspagina’s: hoe moet je die plaatsen?

    Stel je wilt SEO webteksten schrijven voor veel landingspagina’s, hoe voorkom je dan dat de footer een zooitje wordt? Een paar (plaatsnaam)pagina’s link je eenvoudig vanuit het onderste deel van de website. Google kan ze makkelijk vinden, ze staan er niemand in de weg en je optimaliseert voor een paar belangrijke zoektermen. Dat wordt al

    Lees verder
  • 18 januari 2021
    Hoe kun je goede webteksten schrijven over lastige onderwerpen?

    Je wilt goede webteksten schrijven over een ingewikkeld onderwerp. Of interessanter nog (voor mij dan), je wilt die teksten laten schrijven en bent benieuwd hoe je dat goed aanpakt. Regelmatig krijg ik aanvragen voor onderwerpen waar ik niet of nauwelijks iets vanaf weet. Recent ging ik bijvoorbeeld aan de slag voor Saffraan.nl en Zorggenoot.nl. Hoe zorg

    Lees verder
  • 04 januari 2021
    SEO gericht schrijven over een ingewikkeld onderwerp: 5 tips voor de beste briefing

    Hoe laat je een tekstschrijver SEO gericht schrijven over een specifieke niche of een ingewikkeld onderwerp? Zelfs de beste schrijver kan niet overal een expert in zijn. En sterker nog, een goede schrijver is vooral goed in schrijven. En niet in de ontwikkeling van de best dempende zool, in het vinden van de uitzondering op

    Lees verder
1 2 3 33