• 17 januari 2022
    Sterke SEO teksten: update artikelen die goed scoren

    Wie schrijft die blijft. Maar wat je schrijft, dat blijft online niet per sé hetzelfde. Zoals je een boek herziet voor een nieuwe druk, zo kun je online artikelen updaten of aanpassen. Dus doe je nieuwe inzichten op? Doen zich andere toepasselijke situaties voor? Gebruik ze als aanleiding om jouw sterke SEO teksten een update

    Lees verder
  • 03 januari 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: impact met emotie of herkenbaarheid

    Stel je voor, je wilt het verhaal vertellen van John die ergens naar binnen ging. Dat kun je op twee manieren beschrijven: John stapte naar binnen bij… John ging naar binnen bij… Welke van de twee is psychologisch meer overtuigend? H2 Emotie en herkenbaarheid Dat valt lastig te zeggen, als je het doel van de

    Lees verder
  • 20 december 2021
    Krachtige Copywriting: schrijf over het wat, waarom, waar, wie en hoe het werkt

    Een duidelijk verhaal vertelt alle details. Je laat zo min mogelijk aan de verbeelding over. Natuurlijk kunnen klanten contact met je opnemen. Liever heb je alvast uitgelegd hoe het zit. En vragen ze je overtuigd van jouw aanbod hoe jij dat voor ze kunt bieden. Of bestellen ze jouw producten, met het volste vertrouwen dat

    Lees verder
  • 06 december 2021
    Sterke SEO teksten: begin sterk en bouw het daarna logisch op

    De eerste zin van sterke SEO teksten moet meteen de aandacht grijpen. Het kan daarom geen kwaad om meteen een regel over te slaan, en daar pas verder te gaan. Je legt met de witruimte automatisch extra nadruk op de eerste zin. Zo weet je zeker dat de lezer daar even de tijd voor neemt,

    Lees verder
  • 22 november 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: noem personen in plaats van percentages

    Maar liefst 90% van de lezers zoals jij vindt deze artikelen waardevol. Even los van of dit waar is (ik hoop het wel!), het is psychologisch niet bepaald overtuigend. Zo’n percentage zegt namelijk niets, totdat jouw brein het omzet naar wat het eigenlijk betekent. Jouw brein moet namelijk zelf bedenken dat 90% van de mensen

    Lees verder
  • 08 november 2021
    Krachtige Copywriting: Duidelijkheid is het doorslaggevende doel

    Met welke prachtige vormen van persuasion kunnen verkopers het best verleiden? Er zijn allerlei afleidingstechnieken en manieren om te manipuleren te bedenken. Het meest effectief blijft een bijzonder eenvoudige aanpak, namelijk die van duidelijkheid. Als jij duidelijk bent in wat je de doelgroep te bieden hebt is dat de meest effectieve boodschap. Dus merk je

    Lees verder
  • 25 oktober 2021
    Sterke SEO teksten: optimaliseer van boven naar beneden

    Zoekmachines proberen pagina’s te lezen zoals ook bezoekers dat zouden doen. Misschien ken je het F-patroon, dat beschrijft hoe veel bezoekers de website scannen. Ondanks dat er discussie over het belang hiervan is blijft het in veel gevallen een manier waarop bezoekers in korte tijd bepalen of de pagina interessant voor hen is. Als je

    Lees verder
  • 11 oktober 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: vertéllen in plaats van verkópen

    Ik neem na een aanvraag snel contact met je op. En mijn klanten vinden dat geweldig. Het zijn sterke claims, waar je misschien blij van wordt als je een tekstschrijver zoekt. Toch kan het psychologisch een stuk overtuigender. De claims zijn namelijk heel vaag. De boodschap is niet verkeerd, maar zodra het concreet wordt neemt

    Lees verder
  • 27 september 2021
    Krachtige Copywriting: schrijf zelfs een serieuze tekst voor jouw beste vriend

    Er gebeurt iets grappigs als je iemand vraagt voor het eerst een professionele tekst te schrijven. Je zal merken dat diegene de eerste regel waarschijnlijk niet snel op papier krijgt. Het duurt even om te beginnen. Dat wil zeggen, om ‘goed’ te beginnen. Want goed moet het natuurlijk wel zijn, om de tekst een beetje

    Lees verder
1 2 3 35