• 26 september 2022
    Sterke SEO teksten: herschrijf lage kwaliteit-pagina’s en vul ze aan

    Niets zo zonde als lage kwaliteit-pagina’s waar sterke SEO teksten hadden kunnen staan. Het zijn pagina’s met weinig tekst en/of weinig informatie. Ze vertellen je lezer niets en staan eigenlijk alleen maar in de weg. Toch is het geen goed idee om de pagina’s simpelweg te verwijderen. Benut in plaats daarvan de kansen die ze

    Lees verder
  • 12 september 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: noem ook de nadelen

    Natuurlijk beschrijf je de voordelen van het product of de dienst die je wilt verkopen. Maar, wist je dat het psychologisch juist overtuigend werkt als je ook de nadelen noemt? Het voelt misschien verkeerd om negatieve informatie of reviews toe te laten, maar ze maken dat wat je er positief over vertelt juist veel overtuigender. 

    Lees verder
  • 29 augustus 2022
    Krachtige Copywriting: laat de lezer ja-knikken tijdens het lezen

    Wil je een blog-abonnement afsluiten voor 495 euro per maand?  De kans dat je daar ‘ja’ op antwoordt is niet zo groot. Dat ligt niet aan de waarde van de blogs of aan de prijs, maar aan de opbouw van de vraag. Of beter, aan het gebrek aan opbouw van de vraag. Een eeuwenoude sales-techniek

    Lees verder
  • 15 augustus 2022
    Sterke SEO teksten: vertel met de CTA wat je van de lezer verwacht

    Of Google analytische gegevens van je website meeweegt in de ranking is al jaren onderwerp van discussie. Maar of de zoekmachine nu wel of niet rankt op basis van bezoekers die doorklikken naar jouw call to action, een sterke CTA vormt de basis voor een mooi rendement uit jouw SEO-pagina. Dus gebruik een sterke call

    Lees verder
  • 01 augustus 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: voed het gevoel van vrijheid

    Psychologische tactieken helpen je jouw lezer of potentiële klant te overtuigen. Maar, dat moet bij die lezer of potentiële klant niet zo overkomen. Benadruk daarom altijd de vrijheid die iemand heeft, om zelf te kiezen. In het Engels vat je dat samen in slechts vier woorden: ‘…but you are free…’ In het Nederlands kunnen we

    Lees verder
  • 18 juli 2022
    Krachtige Copywriting: vertel een verhaal met een kop en een staart

    Verhalen laten zich makkelijker herinneren. Het brein heeft een onbewuste voorkeur voor een kop en een staart, die vorm geven aan de boodschap die je ertussen brengt. Door een verhaal te vertellen is de kans een stuk groter dat jouw doelgroep je niet meer vergeet. Dus laten we beginnen bij het begin. Hoe het allemaal

    Lees verder
  • 04 juli 2022
    Sterke SEO teksten: link naar andere relevante bronnen

    Je wilt zoveel mogelijk bezoekers op jouw website verwelkomen. En ze daar houden, om ze te converteren tot betalende klanten of leads die een aanvraag doen. Toch is het in sterke SEO teksten verstandig om te linken naar andere relevante bronnen. Met een link naar een externe pagina profiteer je namelijk van maar liefst drie

    Lees verder
  • 20 juni 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: schrijf in de eerste persoon (meervoud)

    Jouw lezer leest het liefst over in-groups, dus over de eigen gedeelde identiteit. De vorige zin is psychologisch dus sterker als er staat: ‘We lezen het liefst over in-groups, over onze eigen gedeelde identiteit’. Dat blijkt uit onderzoek door wetenschappers Van Bavel, Packer en Cunningham die de sociale identiteit onderzochten. Liever ‘we’ en ‘ons’ dan

    Lees verder
  • 06 juni 2022
    Krachtige Copywriting: investeer in autoriteit, geloofwaardigheid en jouw (persoonlijke) merk

    Jouw klanten kunnen de producten of diensten waarschijnlijk kopen bij allerlei aanbieders. Waarom kiezen ze voor jou? Geef de koper een goede reden om bij jou te bestellen. Investeer in jouw autoriteit, geloofwaardigheid en je (persoonlijke) merk. Dan pluk je daar met krachtige copywriting vervolgens de vruchten van. Zo bouw je aan autoriteit, geloofwaardigheid en

    Lees verder
1 2 3 38