• 02 januari 2023
    Krachtige Copywriting: gebruik analogieën en speel in op emoties

    Overtuigen werkt net als een doolhof. Je gebruikt gangetjes links en rechts om de weg te vinden waarmee je vooruit komt en jouw doel bereikt. Als het op de eerste manier niet lukt probeer je iets anders, net zo lang tot je de sleutel tot succes vindt. Het dwalen door het doolhof is een analogie

    Lees verder
  • 19 december 2022
    Sterke SEO teksten: optimaliseer de titel

    De paginatitel bepaalt hoeveel lezers jouw SEO-tekst aanklikken en beginnen te lezen. Daarnaast is het voor Google en andere zoekmachines een belangrijk signaal, dat aangeeft waar de tekst over gaat. Optimaliseer de titel met de belangrijkste zoekterm. En houd rekening met de waarde van posities in de titel, die afloopt van links naar rechts. Unieke

    Lees verder
  • 05 december 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: ontwapen voordat je overtuigt

    Jij hebt jouw lezer wat te bieden. Daarom zou je het liefst met de deur in huis vallen. Toch is dat niet verstandig. Als je begint met jouw oplossing en de call-to-action is de kans klein dat de lezer daar al klaar voor is. Neem liever even de tijd, door je eigenlijke motief nog even

    Lees verder
  • 21 november 2022
    Krachtige Copywriting: vind waardevolle vergelijkingen

    Het menselijk brein leert het makkelijkst met vergelijkingen. We zijn supersterk in vergelijken, associëren en het ontdekken van patronen. Dat betekent dat vergelijkingen, metaforen en analogieën geweldig werken als je overtuigend wilt schrijven met krachtige copywriting.  Naar een volwassen internet Neem bijvoorbeeld dit artikel op FrankWatching over Web3 voor het internet. Dankzij de analogie naar

    Lees verder
  • 07 november 2022
    Sterke SEO teksten: begin een blog (en houd het vol)

    Dat het werkt bewijs je nu zelf. Je leest mijn blog, waarmee ik minstens drie voordelen combineer. Het houdt mijn website actueel, ik werk (hopelijk) aan mijn online autoriteit én ik verbeter de vindbaarheid op voor mij relevante zoektermen. Dus zijn dat ook jouw doelstellingen? Begin dan een blog. En maak een blog-planning om ervoor

    Lees verder
  • 24 oktober 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: noem alvast je concurrenten

    Jij gaat jouw bezoekers niet slimmer maken dan ze al zijn, toch? Het is psychologisch gek genoeg verstandig om dat juist wel te doen. Noem alvast je concurrenten, zodat potentiële klanten minder geneigd zijn om daar zelf naar op zoek te gaan. Laat bezoekers alvast hun huiswerk doen Voordat consumenten een (belangrijke) beslissing nemen willen

    Lees verder
  • 10 oktober 2022
    Krachtige Copywriting: herhaal de hoofdpunten

    Herhaal de hoofdpunten. Leg in net andere woorden opnieuw de nadruk op wat je vooral wilt vertellen. Dus vertel opnieuw waarmee je wilt overtuigen. En blijf dat een aantal keer herhalen, omdat herhaling bijzonder effectief blijkt om lezers mee te overtuigen. Het is een van de meest effectieve methoden om iemand op andere gedachten te

    Lees verder
  • 26 september 2022
    Sterke SEO teksten: herschrijf lage kwaliteit-pagina’s en vul ze aan

    Niets zo zonde als lage kwaliteit-pagina’s waar sterke SEO teksten hadden kunnen staan. Het zijn pagina’s met weinig tekst en/of weinig informatie. Ze vertellen je lezer niets en staan eigenlijk alleen maar in de weg. Toch is het geen goed idee om de pagina’s simpelweg te verwijderen. Benut in plaats daarvan de kansen die ze

    Lees verder
  • 12 september 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: noem ook de nadelen

    Natuurlijk beschrijf je de voordelen van het product of de dienst die je wilt verkopen. Maar, wist je dat het psychologisch juist overtuigend werkt als je ook de nadelen noemt? Het voelt misschien verkeerd om negatieve informatie of reviews toe te laten, maar ze maken dat wat je er positief over vertelt juist veel overtuigender. 

    Lees verder
1 2 3 39