• 04 juli 2022
    Sterke SEO teksten: link naar andere relevante bronnen

    Je wilt zoveel mogelijk bezoekers op jouw website verwelkomen. En ze daar houden, om ze te converteren tot betalende klanten of leads die een aanvraag doen. Toch is het in sterke SEO teksten verstandig om te linken naar andere relevante bronnen. Met een link naar een externe pagina profiteer je namelijk van maar liefst drie

    Lees verder
  • 20 juni 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: schrijf in de eerste persoon (meervoud)

    Jouw lezer leest het liefst over in-groups, dus over de eigen gedeelde identiteit. De vorige zin is psychologisch dus sterker als er staat: ‘We lezen het liefst over in-groups, over onze eigen gedeelde identiteit’. Dat blijkt uit onderzoek door wetenschappers Van Bavel, Packer en Cunningham die de sociale identiteit onderzochten. Liever ‘we’ en ‘ons’ dan

    Lees verder
  • 06 juni 2022
    Krachtige Copywriting: investeer in autoriteit, geloofwaardigheid en jouw (persoonlijke) merk

    Jouw klanten kunnen de producten of diensten waarschijnlijk kopen bij allerlei aanbieders. Waarom kiezen ze voor jou? Geef de koper een goede reden om bij jou te bestellen. Investeer in jouw autoriteit, geloofwaardigheid en je (persoonlijke) merk. Dan pluk je daar met krachtige copywriting vervolgens de vruchten van. Zo bouw je aan autoriteit, geloofwaardigheid en

    Lees verder
  • 23 mei 2022
    Sterke SEO teksten: lees het hardop na en verbeter de tekst

    Sterke SEO teksten bevatten de juiste zoektermen én lezen lekker. Sterker nog, dankzij de slimme algoritmes van Google en andere zoekmachines is een sterke SEO tekst vooral een sterke tekst. Zorg er dus voor dat de tekst lekker loopt. Voorkom het gebruik van jargon en gebruik voldoende alinea’s om de verschillende boodschappen over te brengen.

    Lees verder
  • 09 mei 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: spreek lezers aan met hun voornaam

    Met één magisch woord breng je jouw lezer meteen in een positieve stemming. Het woord maakt jouw boodschap automatisch een stuk overtuigender. En jij wordt er een stuk sympathieker van, zodat je meer gelegenheid krijgt om te vertellen wat je wilt overbrengen. Met één woord leg je de rode loper uit om jouw lezer te

    Lees verder
  • 25 april 2022
    Krachtige Copywriting: gebruik geen woord te veel

    Ieder woord moet raak zijn. Pas als er geen woord te veel staat schrijf je een sterke tekst. Dat vraagt om een actieve vorm, woorden van waarde en teksten die opbouwen naar de boodschap die je wilt overbrengen. Bovendien schrijf je zo simpel mogelijk, dus zonder lastige woorden die de lezer niet verder helpen.  

    Lees verder
  • 11 april 2022
    Sterke SEO teksten: zijn dikgedrukte zinnen zinloos?

    Dikgedrukte zinnen in SEO teksten om de vindbaarheid te verbeteren: dat is een grove onderschatting van hoe Google en andere zoekmachines werken. Het is een typische techniek van jaren geleden, die niets meer bijdraagt aan zoekmachineoptimalisatie. Toch? Dikgedrukt: nadruk op een woord of zin Niet helemaal. Dikgedrukte zinnen in teksten zijn niet zomaar zinloos. Door

    Lees verder
  • 28 maart 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: stop met cijfers zonder visueel voorbeeld

    Stel dat het 9 graden Celsius is, dat de topman van Shell 9 miljoen euro bonus krijgt en dat 9% van de Nederlanders daarvan schrikt. Die drie keer ‘9’ staan voor heel verschillende hoeveelheden en omvang. Dat gaat helaas volledig aan ons brein voorbij, omdat het niet lukt om dat goed in te schatten. Op

    Lees verder
  • 14 maart 2022
    Krachtige Copywriting: bespeel de emotie en motivatie achter de beslissing

    “Jij wilt vast weten wat de USP’s van ons product zijn,” opende onlangs een klant enthousiast het telefonisch interview. En daar wil ik best even naar luisteren, maar niet om goede teksten te kunnen schrijven. Het is een typische opening van een gesprek, waarbij de eerste 10 tot 15 minuten niet opleveren wat er daadwerkelijk

    Lees verder
1 2 3 4 5 39