• 25 oktober 2021
    Sterke SEO teksten: optimaliseer van boven naar beneden

    Zoekmachines proberen pagina’s te lezen zoals ook bezoekers dat zouden doen. Misschien ken je het F-patroon, dat beschrijft hoe veel bezoekers de website scannen. Ondanks dat er discussie over het belang hiervan is blijft het in veel gevallen een manier waarop bezoekers in korte tijd bepalen of de pagina interessant voor hen is. Als je

    Lees verder
  • 11 oktober 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: vertéllen in plaats van verkópen

    Ik neem na een aanvraag snel contact met je op. En mijn klanten vinden dat geweldig. Het zijn sterke claims, waar je misschien blij van wordt als je een tekstschrijver zoekt. Toch kan het psychologisch een stuk overtuigender. De claims zijn namelijk heel vaag. De boodschap is niet verkeerd, maar zodra het concreet wordt neemt

    Lees verder
  • 27 september 2021
    Krachtige Copywriting: schrijf zelfs een serieuze tekst voor jouw beste vriend

    Er gebeurt iets grappigs als je iemand vraagt voor het eerst een professionele tekst te schrijven. Je zal merken dat diegene de eerste regel waarschijnlijk niet snel op papier krijgt. Het duurt even om te beginnen. Dat wil zeggen, om ‘goed’ te beginnen. Want goed moet het natuurlijk wel zijn, om de tekst een beetje

    Lees verder
  • 13 september 2021
    Sterke SEO teksten: optimaliseer met de makkelijkst te gebruiken term

    Hoe kies je de juiste zoekterm voor een pagina? Het moet de term zijn die je het makkelijkst kunt gebruiken om te beschrijven waar je het over wilt hebben. Zorg dat de pagina er helemaal op ingericht is om één boodschap over te brengen. En dat de zoekterm daar logisch bij past. Zodat je er

    Lees verder
  • 30 augustus 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: maak het duidelijk met een metafoor

    Stel dat bij een verzekeraar de ‘kwaliteit van de service tegenvalt’. Of dat je bij een andere verzekeraar van het ‘kastje naar de muur wordt gestuurd’. Wat roept de meeste aversie bij je op? Waarschijnlijk kijk je wel uit om je bij de tweede verzekeraar te verzekeren. En die eerste is ook niet je favoriet,

    Lees verder
  • 16 augustus 2021
    Krachtige Copywriting: vergeet alles, behalve de behoeften van jouw klanten

    Vergeet jouw bedrijf. Vergeet jouw merk. En vergeet het onderwerp waarover je graag wilt schrijven. Het doet er allemaal niet toe. Het draait namelijk maar om één ding: de behoeften van jouw klanten. Jouw bedrijf doet er niet toe Weet je wat klanten echt niet uitmaakt? Hoe succesvol jouw bedrijf is of op welke manier

    Lees verder
  • 02 augustus 2021
    Sterke SEO teksten: bewaar je creativiteit voor de tekst zelf

    Ik ben SEO tekstschrijver en consumentenpsycholoog. Dat betekent dat ik organisaties adviseer over de beste manier om klanten te benaderen en ze te helpen betere keuzes te maken. Dat begrijpen veel mensen als ik ze vertel dat ik werk als consumentenpsycholoog. Tegelijkertijd heeft Google geen idee. Sterke SEO teksten vragen om een zoekterm die zowel

    Lees verder
  • 19 juli 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: optimaliseer de Type Token Ratio (TTR)

    Je wilt jouw lezer overtuigen: dat lukt het best met veel variatie in woordgebruik. Dit blijkt uit onderzoek door Lawrence Hosman (PDF).  Hij benadrukt het belang van de Type Token Ratio (TTR). Het is de verhouding tussen het aantal verschillende woorden en het totale aantal woorden.  Wat is de Type Token Ratio (TTR)? De Type

    Lees verder
  • 05 juli 2021
    Krachtige Copywriting: zorg dat ze de volgende zin lezen

    Wat is het belangrijkste doel van een regel tekst? Simpel, dat je ook de volgende zin leest. Als de lezer afhaakt maakt het namelijk niet meer uit wat je daarna zegt. Je zal de lezer er niet mee bereiken. En je doelstelling dus onmogelijk halen. Pas als je de lezer succesvol verleidt om door te

    Lees verder
1 2 3 4 5 37