• 14 maart 2022
    Krachtige Copywriting: bespeel de emotie en motivatie achter de beslissing

    “Jij wilt vast weten wat de USP’s van ons product zijn,” opende onlangs een klant enthousiast het telefonisch interview. En daar wil ik best even naar luisteren, maar niet om goede teksten te kunnen schrijven. Het is een typische opening van een gesprek, waarbij de eerste 10 tot 15 minuten niet opleveren wat er daadwerkelijk

    Lees verder
  • 28 februari 2022
    Sterke SEO teksten: optimaliseer een alinea voor één idee

    Elke goede copywriter die je het vraagt zal het je vertellen. Gebruik in een zin maar één idee. Breng de boodschap helder over. Zonder allerlei komma’s en toevoegingen. Dat maakt het, los van dat de leesbaarheid afneemt, namelijk ook niet makkelijker om te begrijpen waar het over gaat, merk je? En schrijf je SEO teksten?

    Lees verder
  • 14 februari 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: maak de besparing tastbaar

    Stel dat je overstapt naar een goedkopere zorgverzekering, en jaarlijks 200 euro bespaart. Dan is dat mooi meegenomen. Hoe overtuig je zoveel mogelijk consumenten dat dit ook voor hen een goed idee is? Je kunt ze wijzen op hun besparing: Stap over en bespaar 200 euro per jaar Stap over en bespaar 15 procent per

    Lees verder
  • 31 januari 2022
    Krachtige Copywriting: zonder bewijs is het een loze belofte

    Iedereen kan van alles beloven. Pas als het blijkt uit data, recensies, voorbeelden, studies, reviews of statistieken is die belofte iets waard. Pas als de belofte bewijs bevat kun je daarmee anderen overtuigen. Ga daarom op zoek naar bewijs, en neem dat als basis om jouw stuk te schrijven waarmee je wilt verkopen. Of waarmee

    Lees verder
  • 17 januari 2022
    Sterke SEO teksten: update artikelen die goed scoren

    Wie schrijft die blijft. Maar wat je schrijft, dat blijft online niet per sé hetzelfde. Zoals je een boek herziet voor een nieuwe druk, zo kun je online artikelen updaten of aanpassen. Dus doe je nieuwe inzichten op? Doen zich andere toepasselijke situaties voor? Gebruik ze als aanleiding om jouw sterke SEO teksten een update

    Lees verder
  • 03 januari 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: impact met emotie of herkenbaarheid

    Stel je voor, je wilt het verhaal vertellen van John die ergens naar binnen ging. Dat kun je op twee manieren beschrijven: John stapte naar binnen bij… John ging naar binnen bij… Welke van de twee is psychologisch meer overtuigend? H2 Emotie en herkenbaarheid Dat valt lastig te zeggen, als je het doel van de

    Lees verder
  • 01 januari 2022
    Freelance SEO tekstschrijver: een zelfstandig specialist

    Je zoekt een freelance SEO tekstschrijver. Wat kun je daarvan precies verwachten en wat maakt dit de beste keuze, bijvoorbeeld ten opzichte van een onlinemarketingbureau? Ik ben SEO tekstschrijver en werk al meer dan 10 jaar zelfstandig, dus freelance zo je wilt. Dat maakt me allerminst objectief, maar wel een ervaringsdeskundige om je te beschrijven hoe

    Lees verder
  • 01 januari 2022
    SEO tekstschrijver inhuren: het proces in 7 stappen

    Je wilt een SEO tekstschrijver inhuren: hoe werkt dat precies? Met meer dan 10 jaar ervaring voor grote en kleine bedrijven kan ik je dat goed aangeven. Tip: je bent misschien gewend een freelancer of specialist op te bellen en meteen te vragen naar de mogelijkheden. Dat werkt bij mij anders, omdat ik me als tekstschrijver

    Lees verder
  • 20 december 2021
    Krachtige Copywriting: schrijf over het wat, waarom, waar, wie en hoe het werkt

    Een duidelijk verhaal vertelt alle details. Je laat zo min mogelijk aan de verbeelding over. Natuurlijk kunnen klanten contact met je opnemen. Liever heb je alvast uitgelegd hoe het zit. En vragen ze je overtuigd van jouw aanbod hoe jij dat voor ze kunt bieden. Of bestellen ze jouw producten, met het volste vertrouwen dat

    Lees verder
1 2 3 4 5 38