• 15 juli 2024
    Sterke SEO teksten: optimaliseer ook zonder accenten (als daar naar wordt gezocht)

    Kies je ‘café’ of ‘cafe’ in je SEO teksten? Sommige zoektermen bevatten in de correcte versie een accent. Dat geldt voor ‘café in Leiden’, net als voor een ‘vakantie op Curaçao’ en bijvoorbeeld ‘suède schoenen’. Hoe ga je daarmee om?   Google adviseert om zowel de versie met het accent als een schrijfwijze zonder het

    Lees verder
  • 01 juli 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: preventie als actie nú belangrijk is

    Stel dat je probeert een zonvakantie te verkopen: wat is dan effectiever? Overtuig je lezers door ‘niet langer thuis vast te zitten’. Of door ‘weg te dromen bij een heerlijke vakantie’? Wat het best werkt blijkt samen te hangen met het moment waarop de klant een keuze wil maken. Wanneer de klant wil beslissen heeft

    Lees verder
  • 17 juni 2024
    Krachtige copywriting: schrijf volgens een sterke tekst-template

    Alle begin is moeilijk, maar gelukkig zijn er handige hulpmiddelen beschikbaar. Dus ga je voor het eerst aan de slag met copywriting? Een tekst-template kan je helpen om jouw stuk sterk op te bouwen. Van daaruit ontwikkel je jouw aanpak, stijl en signatuur.  Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Dat is al

    Lees verder
  • 03 juni 2024
    Sterke SEO teksten: de alt-tag is er voor Google Afbeeldingen

    De Alt-tag voor afbeeldingen gebruikt Google niet om de relevante van een pagina te bepalen. Het is wél de belangrijkste beschrijvende informatie voor Google Afbeeldingen. Dat maakt de Alt-tag een belangrijk element voor SEO teksten, maar niet voor de optimalisatie van de pagina zelf. Verwarrend? Een beetje wel. Zonder Alt-tag zou je de pagina prima

    Lees verder
  • 20 mei 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: kies je tabellen of lijstjes?

    Vergelijk je jouw merk met de concurrent in een tabel? Of stel je een lijstje met de voordelen van jouw merk op? De beste manier blijkt af te hangen van de preventie- of promotiefocus van je copy. Dus wil jouw doelgroep een verkeerde keuze voorkomen? Of andersom juist de beste keuze maken? Houd rekening met

    Lees verder
  • 06 mei 2024
    Krachtige copywriting: misbruik je sterkste argument

    De titel van je tekst moet de aandacht trekken. Je wilt opvallen, dus simpelweg samenvatten wat iemand in het artikel kan verwachten is waarschijnlijk onvoldoende. Misbruik in plaats daarvan je sterkste argument. Dat creëert meer urgentie, dus een grotere kans dat de lezer jouw tekst aanklikt. Tegelijkertijd is het een balansoefening. Je wilt de aandacht

    Lees verder
  • 22 april 2024
    Sterke SEO teksten: gebruik de zoekterm zoals je erover zou praten

    Stel dat ik je vertel over ‘sterke SEO teksten’. Na hoeveel keren dat ik het letterlijk noem zou je me voor gek verklaren? Waarschijnlijk al na een paar keer. Het praat onnatuurlijk als ik je in een paar zinnen vertel dat ‘sterke SEO teksten’ vragen om een beperkte focus op de zoekterm ‘sterke SEO teksten’,

    Lees verder
  • 08 april 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: profiteer van het primacy effect

    Begin met het belangrijkste bewijs van je gelijk. Dan profiteer je van het primacy effect. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het brein bovenmatig aandacht heeft voor informatie die de lezer het eerst bereikt.  Hoe dat komt? De voordelen die je als eerste presenteert scheppen de verwachtingen voor wat er volgt. Een goede eerste indruk kleurt

    Lees verder
  • 25 maart 2024
    Krachtige copywriting: noem een sterk merk zoals Coolblue

    Het is misschien wel een slinkse cheat. Het is eigenlijk valsspelen. Want noem je een sterk merk zoals Coolblue in je titel? Dan is de kans groot dat je er succes mee hebt, zelfs als je eigenlijk nauwelijks je best doet. Het werkt zoals Mark Rutte die overal mee wegkwam bij z’n VVD-achterban. En zoals

    Lees verder
1 2 3 4 5 45