• 11 september 2023
    Krachtige copywriting: schrijf titels die de tips hieronder bevatten…

    Een goede titel trekt de aandacht. En die titel motiveert om te gaan lezen. Hoe krijg je dat voor elkaar? Maak je lezer nieuwsgierig naar wat er volgt. Dat kan zo letterlijk als met de titel boven dit artikel. Dat het werkt bewijs je zelf, omdat je dit leest. Toch is dat lang niet de

    Lees verder
  • 28 augustus 2023
    Sterke SEO teksten: optimaliseer de meta-beschrijving niet voor SEO

    De belangrijkste zoekterm voor de pagina vooraan in je meta-beschrijving? Onzin! En de zoekterm in ieder geval verderop in de beschrijving? Ook niet nodig. Google doet er niets mee. Zoekmachines gebruiken de tekst die je invult niet voor de ranking. Dus richt je liever op conversie dan op SEO. Op de zoekresultatenpagina (search engine result

    Lees verder
  • 14 augustus 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: geef je gebruiker een rol

    Overtuig jouw doelgroep door de lezer een rol, functie of eigenschap toe te wijzen. Dat werkt veel effectiever dan wanneer je slechts beschrijft wat diegene graag of vaak doet. Wetenschappers Walton en Banaji ontdekten het verschil al in 2004. Zij vroegen deelnemers naar de identiteit van een zekere Jennifer. De helft van de deelnemers kreeg

    Lees verder
  • 31 juli 2023
    Krachtige copywriting: 3 geheimen van titels die de aandacht trekken

    Een goede titel trekt de aandacht. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Dat zit ‘m in drie eigenschappen van titels. Alleen als je die combineert krijg je de kans om de rest van je artikel onder de aandacht te brengen. Het is essentieel dat je dit goed doet, omdat de rest van je werk anders

    Lees verder
  • 17 juli 2023
    Sterke SEO teksten: gebruik zoveel H1-koppen als je wilt

    Een pagina heeft één H1, namelijk de titel van de pagina. Toch? Onzin! En wie zegt dat? Niemand minder dan Google zelf. Het was John Muller van Google die tijdens een Hangout uitlegde dat je probleemloos twee, drie of meer H1-koppen op een pagina kunt gebruiken. In de Hangout legde hij uit dat je zelf

    Lees verder
  • 03 juli 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: draai de CTA eens om

    Door direct jouw lezer aan te spreken schrijf je psychologisch overtuigender. Wil je daar nog een schep bovenop doen? Bewijs dan dat het werkt, door te beschrijven wat het voor anderen betekent. Stel dat je medewerkers in een ziekenhuis wilt motiveren om hun handen (vaker) te wassen. Dat kan bijvoorbeeld op deze twee manieren: Handen

    Lees verder
  • 19 juni 2023
    Krachtige copywriting: ontkracht alvast de nadelen

    Als copywriter probeer je jouw lezer te overtuigen. Het is een spel tussen jouw argumenten en de overwegingen van de lezer. Belangrijk om te onthouden is dat degene die het eerst een nadeel noemt meestal wint. Dus, zorg ervoor dat jij als eerste een nadeel noemt. Begin met een nadeel… Voorkom dat een lezer zich

    Lees verder
  • 05 juni 2023
    Sterke SEO teksten: bedenk minimaal 5 titels (met AI)

    De titel trekt de aandacht en is de belangrijkste ingang voor jouw sterke SEO teksten. Zonder sterke titel krijgt jouw artikel niet de aandacht die het verdient. Bedenk minimaal 5 verschillende titels en gebruik AI als je dat zelf lastig vindt. Werk in 3 stappen toe naar de beste titel voor boven de teksten die

    Lees verder
  • 22 mei 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: jij kunt het leren

    Jij kunt leren om psychologisch overtuigende teksten te schrijven. Als jij je verdiept in de tips die ik deel word je daar steeds beter in. Want jij ontwikkelt de vaardigheden die je nodig hebt om jouw lezer te overtuigen met de boodschap die je brengt. Het is je vast opgevallen, omdat ik hierboven bewust een

    Lees verder
1 2 3 4 5 6 44