• 24 april 2023
    Sterke SEO teksten: val op tussen jouw concurrenten

    Het is de minst SEO-gebaseerde tip tot nu toe, maar zorg dat je met jouw sterke SEO teksten opvalt tussen je concurrenten. Dat wil zeggen, met de titel die Google of andere zoekmachines tonen in de zoekresultaten. Analyseer jouw concurrenten en zorg dat je de aandacht trekt. De zoekterm is pas het begin Natuurlijk gebruik

    Lees verder
  • 10 april 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: stel een retorische vraag

    Stel je weleens een retorische vraag in je psychologisch overtuigende teksten? Zoals de vraag die je net las? Het lijkt een onschuldige vraag, maar het maakt je tekst psychologisch een stuk overtuigender.  Uit onderzoek blijkt dat het boodschappen overtuigender maakt. Vooral als de boodschap persoonlijk relevant is voor jouw lezer werkt een retorische vraag beter

    Lees verder
  • 27 maart 2023
    Krachtige copywriting: benadruk de emotionele ergernis

    Zorgeloos zal niemand nadenken over vervangen of een nieuwe aankoop. Benadruk emotionele ergernis om de weg vrij te maken voor de oplossing die je wilt presenteren. Speel eerst in op de nadelen die de doelgroep ervaart, voordat je de weg vooruit toont met wat je wilt verkopen. Druk precies waar het pijn doet Achterhaal de

    Lees verder
  • 13 maart 2023
    Sterke SEO teksten: gebruik een SEO-titel speciaal voor zoekmachines

    Sterke SEO teksten schrijf je voor bezoekers. De SEO-titel van de pagina is geen uitzondering, maar vraagt wel om een andere aanpak. Natuurlijk wil je nieuwsgierig maken en waarde bieden. En natuurlijk gebruik je de belangrijkste zoekterm van de pagina. Tegelijkertijd is een SEO-titel niet altijd gelijk aan de titel van de pagina. Wat is

    Lees verder
  • 27 februari 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: val eerst de advocaat van de duivel aan

    Heeft jouw lezer de oplossing die je biedt wel echt nodig? Pas als de doelgroep een probleem erkent krijg jij de kans om te overtuigen. Val daarom de advocaat van de duivel aan. Weerleg de argumenten om jouw oplossing níet te gebruiken, voordat je begint over de voordelen voor klanten die jouw oplossing wél gebruiken.

    Lees verder
  • 13 februari 2023
    Krachtige copywriting: verbind eigenschappen met de voordelen

    Leg uit welke voordelen eigenschappen van jouw producten bieden. Het is vast geweldig dat het T-shirt er in drie lengtematen is, maar wat is daar het voordeel van? Pas als je ook meteen zegt dat het de perfecte pasvorm oplevert word het voor de klant van waarde. Combineer eigenschappen daarom altijd direct met het voordeel

    Lees verder
  • 30 januari 2023
    Sterke SEO teksten: schrijf een titel met de hoogste CTR

    Niemand heeft alle tijd, dus je krijgt één kans om de aandacht te trekken. Sterke SEO teksten hebben een titel die meteen duidelijk maken waarom de lezer het artikel móet lezen. Val op, maak nieuwsgierig en verleid tot aanklikken. Laat meteen zien welk probleem jij oplost. Word een problemenverzamelaar Sterke SEO teksten bevatten de belangrijkste

    Lees verder
  • 16 januari 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: laat jouw lezer zelf het voordeel verzinnen

    ‘Schrijf concreet en to-the-point’: wie ervaring heeft als copywriter kan dit advies dromen. En toch hebben sterke reclamecampagnes zelden een directe claim. Ze stellen niet: ‘Apparatuur en gadgets voor de laagste prijs’, maar trekken de aandacht met ‘Ik ben toch niet gek!?’ Soms is een indirecte claim sterker dan een directe, omdat jouw lezer daar

    Lees verder
  • 02 januari 2023
    Krachtige Copywriting: gebruik analogieën en speel in op emoties

    Overtuigen werkt net als een doolhof. Je gebruikt gangetjes links en rechts om de weg te vinden waarmee je vooruit komt en jouw doel bereikt. Als het op de eerste manier niet lukt probeer je iets anders, net zo lang tot je de sleutel tot succes vindt. Het dwalen door het doolhof is een analogie

    Lees verder
1 2 3 4 5 6 42