Sterke SEO teksten: word gevraagd voor interviews
Google toont graag de allerbeste informatie, door de allerbeste experts. Dus, wil je sterke SEO teksten schrijven? Zorg dan dat je geldt als een expert (of er in ieder geval op lijkt). Hoe je dat doet? Bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat je wordt gevraagd voor interviews.
Maar, hoe word je gevraagd voor interviews? Dat is een kwestie van kennis opbouwen en die kennis uitdragen. En vervolgens, optimaliseren voor zoektermen die journalisten, redacties en andere geïnteresseerden mogelijk gebruiken.
Ik zat bij Beau aan tafel
Ik schrijf als SEO-tekstschrijver al meer dan 15 jaar SEO-teksten. En ik werk als consumentenpsycholoog, door organisaties te adviseren over consumentengedrag.
Die twee rollen kan ik bovendien heel goed combineren, om mijn vindbaarheid te verbeteren.
En om tactieken te testen, zodat ik je die hier uit de doeken kan doen.
Het is namelijk heel goed mogelijk om er met sterke SEO-teksten voor te zorgen dat je wordt gevraagd voor interviews. Door te bloggen over wat jou interesseert (lees: over het vakgebied en de zoektermen waarmee je gevonden wilt worden).
Daardoor zat ik bijvoorbeeld bij Beau aan tafel.
Schrijf SEO teksten voor journalisten
Journalisten zijn in mijn geval op zoek naar een ‘consumentenpsycholoog’. Of naar een ‘expert consumentenpsychologie’ en een ‘specialist consumentengedrag’. Daarom schrijf ik blogs over consumenten en gedrag, waarin ik de bovengenoemde zoektermen regelmatig verwerkt. Simpel, maar doeltreffend.
Het resultaat is dat journalisten met interviewen over gedragsonderwerpen. Waardoor ik met mijn website als consumentenpsycholoog meer autoriteit opbouw. Vanaf die website link ik natuurlijk ook weer naar mijn website als SEO-tekstschrijver.