• 19 juli 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: optimaliseer de Type Token Ratio (TTR)

    Je wilt jouw lezer overtuigen: dat lukt het best met veel variatie in woordgebruik. Dit blijkt uit onderzoek door Lawrence Hosman (PDF).  Hij benadrukt het belang van de Type Token Ratio (TTR). Het is de verhouding tussen het aantal verschillende woorden en het totale aantal woorden.  Wat is de Type Token Ratio (TTR)? De Type

    Lees verder
  • 05 juli 2021
    Krachtige Copywriting: zorg dat ze de volgende zin lezen

    Wat is het belangrijkste doel van een regel tekst? Simpel, dat je ook de volgende zin leest. Als de lezer afhaakt maakt het namelijk niet meer uit wat je daarna zegt. Je zal de lezer er niet mee bereiken. En je doelstelling dus onmogelijk halen. Pas als je de lezer succesvol verleidt om door te

    Lees verder
  • 21 juni 2021
    Sterke SEO teksten: begin met long-tail zoekwoorden

    Iedere maand zoeken er in Google 1.600 gebruikers naar [tekstschrijver]. Dat zijn in mijn geval 1.600 potentiële klanten. Toch optimaliseer ik mijn website liever voor termen zoals [seo tekstschrijver] en [freelance seo tekstschrijver]. Ook al zoeken er naar die laatste maandelijks maar 40 gebruikers. En zou ik net beginnen met mijn website en SEO teksten? Dan

    Lees verder
  • 07 juni 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: stuur met signaalwoorden

    “De natuurlijke olie van jouw huid houdt deze soepel en zacht. Als je ouder wordt neemt de olieproductie af en wordt deze dus minder elastisch. Veroudering veroorzaakt een doffe en droge huid.” Het bovenstaande had een advertentietekst voor bijvoorbeeld Dove kunnen zijn. De beschrijving van de natuurlijke werking van de huid maakt duidelijk dat een

    Lees verder
  • 24 mei 2021
    Krachtige Copywriting: bepaal het doel van de tekst

    Een goede tekst heeft een duidelijk doel. Bepaal wat je de lezer wilt vertellen. En tot welke actie je wilt aanzetten. Het biedt je de kapstok om de onderdelen van het artikel aan op te hangen. Zodat je daarvoor geen woord te veel gebruikt.  Bepaal waarom de tekst er moet komen. En wat de lezer

    Lees verder
  • 10 mei 2021
    Sterke SEO teksten: 5 tips voor een gratis zoekwoordenonderzoek

    Vraag een SEO tekstschrijver hoe je jouw website beter vindbaar kan maken en die zal je vertellen dat een zoekwoordenonderzoek belangrijk is. Dus, hoe pak je dat aan? En welke (gratis) tools zijn daarvoor beschikbaar? Een goede voorbereiding is in dit geval meer dan het halve werk. Het garandeert relevante resultaten, voorkomt dat je iets over

    Lees verder
  • 26 april 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: geef positieve instructies

    Geef positieve instructies aan de doelgroep. Dus vermijd te vertellen welk gedrag je liever niet ziet. De eerste zin kost het brein minder capaciteit dan de tweede. En dat maakt ‘m overtuigender, dankzij het positieve frame dat ik koos. Je krijgt als lezer een heel duidelijke instructie, waar geen speld tussen te krijgen is. Positief

    Lees verder
  • 12 april 2021
    Krachtige Copywriting: weet precies voor wie je schrijft

    Stel je voor, je wordt als copywriter gevraagd om een schrijftraining te geven. Dat lijkt je leuk, dus je begint meteen voor te bereiden. Copywriting is je vak, daar kun je uitstekend over vertellen. Je ziet een groep enthousiaste schrijvers voor je, die je precies gaat uitleggen hoe je de lezer met ieder woord dat je

    Lees verder
  • 29 maart 2021
    Sterke SEO teksten: begrijp de behoefte achter de zoekterm

    Zoektermen zijn je eerste aanwijzing naar behoeften bij potentiële bezoekers. Hoe beter jouw content die behoefte beantwoordt, des te groter het succes dat je online zal boeken. Hoe schrijf je de teksten waar zoekers naar zoeken? En wat is de onderliggende behoefte bij een zoekterm die naar voren komt uit een zoekwoordenonderzoek? Neem de tijd

    Lees verder
1 2 3 4 35