- 29 augustus 2022
Krachtige Copywriting: laat de lezer ja-knikken tijdens het lezen
Wil je een blog-abonnement afsluiten voor 495 euro per maand? De kans dat je daar ‘ja’ op antwoordt is niet zo groot. Dat ligt niet aan de waarde van de blogs of aan de prijs, maar aan de opbouw van de vraag. Of beter, aan het gebrek aan opbouw van de vraag. Een eeuwenoude sales-techniek
Lees verder - 15 augustus 2022
Sterke SEO teksten: vertel met de CTA wat je van de lezer verwacht
Of Google analytische gegevens van je website meeweegt in de ranking is al jaren onderwerp van discussie. Maar of de zoekmachine nu wel of niet rankt op basis van bezoekers die doorklikken naar jouw call to action, een sterke CTA vormt de basis voor een mooi rendement uit jouw SEO-pagina. Dus gebruik een sterke call
Lees verder - 01 augustus 2022
Psychologisch overtuigende teksten: voed het gevoel van vrijheid
Psychologische tactieken helpen je jouw lezer of potentiële klant te overtuigen. Maar, dat moet bij die lezer of potentiële klant niet zo overkomen. Benadruk daarom altijd de vrijheid die iemand heeft, om zelf te kiezen. In het Engels vat je dat samen in slechts vier woorden: ‘…but you are free…’ In het Nederlands kunnen we
Lees verder - 18 juli 2022
Krachtige Copywriting: vertel een verhaal met een kop en een staart
Verhalen laten zich makkelijker herinneren. Het brein heeft een onbewuste voorkeur voor een kop en een staart, die vorm geven aan de boodschap die je ertussen brengt. Door een verhaal te vertellen is de kans een stuk groter dat jouw doelgroep je niet meer vergeet. Dus laten we beginnen bij het begin. Hoe het allemaal
Lees verder - 04 juli 2022
Sterke SEO teksten: link naar andere relevante bronnen
Je wilt zoveel mogelijk bezoekers op jouw website verwelkomen. En ze daar houden, om ze te converteren tot betalende klanten of leads die een aanvraag doen. Toch is het in sterke SEO teksten verstandig om te linken naar andere relevante bronnen. Met een link naar een externe pagina profiteer je namelijk van maar liefst drie
Lees verder - 20 juni 2022
Psychologisch overtuigende teksten: schrijf in de eerste persoon (meervoud)
Jouw lezer leest het liefst over in-groups, dus over de eigen gedeelde identiteit. De vorige zin is psychologisch dus sterker als er staat: ‘We lezen het liefst over in-groups, over onze eigen gedeelde identiteit’. Dat blijkt uit onderzoek door wetenschappers Van Bavel, Packer en Cunningham die de sociale identiteit onderzochten. Liever ‘we’ en ‘ons’ dan
Lees verder - 06 juni 2022
Krachtige Copywriting: investeer in autoriteit, geloofwaardigheid en jouw (persoonlijke) merk
Jouw klanten kunnen de producten of diensten waarschijnlijk kopen bij allerlei aanbieders. Waarom kiezen ze voor jou? Geef de koper een goede reden om bij jou te bestellen. Investeer in jouw autoriteit, geloofwaardigheid en je (persoonlijke) merk. Dan pluk je daar met krachtige copywriting vervolgens de vruchten van. Zo bouw je aan autoriteit, geloofwaardigheid en
Lees verder - 23 mei 2022
Sterke SEO teksten: lees het hardop na en verbeter de tekst
Sterke SEO teksten bevatten de juiste zoektermen én lezen lekker. Sterker nog, dankzij de slimme algoritmes van Google en andere zoekmachines is een sterke SEO tekst vooral een sterke tekst. Zorg er dus voor dat de tekst lekker loopt. Voorkom het gebruik van jargon en gebruik voldoende alinea’s om de verschillende boodschappen over te brengen.
Lees verder - 09 mei 2022
Psychologisch overtuigende teksten: spreek lezers aan met hun voornaam
Met één magisch woord breng je jouw lezer meteen in een positieve stemming. Het woord maakt jouw boodschap automatisch een stuk overtuigender. En jij wordt er een stuk sympathieker van, zodat je meer gelegenheid krijgt om te vertellen wat je wilt overbrengen. Met één woord leg je de rode loper uit om jouw lezer te
Lees verder