• 23 oktober 2023
    Krachtige copywriting: trap niet in clickbait

    Natuurlijk levert het klikken en dus bezoekers op. Maar helpt het je op de lange termijn? Na clickbait stel je jouw bezoeker eigenlijk teleur. De content valt tegen, bij de titel waarmee je de aandacht trok. Gebruik daarom een titel die de lading dekt. Behalve als je de Telegraaf bent (of AD.nl, ook daar doen

    Lees verder
  • 09 oktober 2023
    Sterke SEO teksten: analyseer met Google Search Console

    Analyseer jouw website en de sterke SEO teksten met Google Search Console. Het is de gratis tool van Google, waarmee je inzicht krijgt in de belangrijkste informatie voor SEO. Dat bespaart je dure tools, die je niet nodig hebt om te bekijken wat je echt wil weten. Hoe je Google Search Console moet instellen? Surf

    Lees verder
  • 25 september 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: levertijd in dagen of in weken?

    Wat duurt langer: 7 tot 21 dagen of 1 tot 3 weken? Of laat ik het anders stellen: wat voelt langer? Het is een strikvraag. Ook die vraag laat zich namelijk pas beantwoorden als je weet hoe een klant de keuze maakt. Zowel 7 tot 21 dagen als 1 tot 3 weken kan de juiste

    Lees verder
  • 11 september 2023
    Krachtige copywriting: schrijf titels die de tips hieronder bevatten…

    Een goede titel trekt de aandacht. En die titel motiveert om te gaan lezen. Hoe krijg je dat voor elkaar? Maak je lezer nieuwsgierig naar wat er volgt. Dat kan zo letterlijk als met de titel boven dit artikel. Dat het werkt bewijs je zelf, omdat je dit leest. Toch is dat lang niet de

    Lees verder
  • 28 augustus 2023
    Sterke SEO teksten: optimaliseer de meta-beschrijving niet voor SEO

    De belangrijkste zoekterm voor de pagina vooraan in je meta-beschrijving? Onzin! En de zoekterm in ieder geval verderop in de beschrijving? Ook niet nodig. Google doet er niets mee. Zoekmachines gebruiken de tekst die je invult niet voor de ranking. Dus richt je liever op conversie dan op SEO. Op de zoekresultatenpagina (search engine result

    Lees verder
  • 14 augustus 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: geef je gebruiker een rol

    Overtuig jouw doelgroep door de lezer een rol, functie of eigenschap toe te wijzen. Dat werkt veel effectiever dan wanneer je slechts beschrijft wat diegene graag of vaak doet. Wetenschappers Walton en Banaji ontdekten het verschil al in 2004. Zij vroegen deelnemers naar de identiteit van een zekere Jennifer. De helft van de deelnemers kreeg

    Lees verder
  • 31 juli 2023
    Krachtige copywriting: 3 geheimen van titels die de aandacht trekken

    Een goede titel trekt de aandacht. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Dat zit ‘m in drie eigenschappen van titels. Alleen als je die combineert krijg je de kans om de rest van je artikel onder de aandacht te brengen. Het is essentieel dat je dit goed doet, omdat de rest van je werk anders

    Lees verder
  • 17 juli 2023
    Sterke SEO teksten: gebruik zoveel H1-koppen als je wilt

    Een pagina heeft één H1, namelijk de titel van de pagina. Toch? Onzin! En wie zegt dat? Niemand minder dan Google zelf. Het was John Muller van Google die tijdens een Hangout uitlegde dat je probleemloos twee, drie of meer H1-koppen op een pagina kunt gebruiken. In de Hangout legde hij uit dat je zelf

    Lees verder
  • 03 juli 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: draai de CTA eens om

    Door direct jouw lezer aan te spreken schrijf je psychologisch overtuigender. Wil je daar nog een schep bovenop doen? Bewijs dan dat het werkt, door te beschrijven wat het voor anderen betekent. Stel dat je medewerkers in een ziekenhuis wilt motiveren om hun handen (vaker) te wassen. Dat kan bijvoorbeeld op deze twee manieren: Handen

    Lees verder
1 2 3 4 42