• 30 december 2024
    Krachtige copywriting: kopieer de concurrentie (niet!)

    Je wilt jouw klanten overtuigen met krachtige copywriting. Dat wil je zo goed mogelijk doen. Maar, waarom zou je daarvoor het wiel opnieuw uitvinden? Jouw concurrenten laten misschien al heel goed zien hoe je dat doet. Dus, analyseer altijd de concurrenten van de klant voor wie je werkt. Of van jouw eigen project. Vraag om

    Lees verder
  • 16 december 2024
    Sterke SEO teksten: welke websites zijn waardevol voor linkbuilding?

    Je wilt waardevolle links verzamelen, ter linkbuilding voor jouw website. Maar, vanaf welke andere websites zijn de links het meest waardevol? Ook zonder uitgebreide en ingewikkelde analyse kun je dat eenvoudig bepalen. Namelijk: verzamel links vanaf de websites waar je de meeste moeite voor moet doen. Zowel met een SEO tekstschrijver als andere specialisten heb

    Lees verder
  • 18 november 2024
    Sterke SEO teksten: Gebruik deze Google-tool en ontdek de sterkste SEO-pagina’s

    Je wilt intern linken naar belangrijke pagina’s op de website. Maar, hoe bepaal je welke pagina’s op je website de grootste SEO-waarde hebben voor een zoekterm? Google biedt een handige manier om dat zelf te bepalen, gewoon gratis. Dus noem het een tool of noem het een methode. Alles wat je ervoor nodig hebt is

    Lees verder
  • 04 november 2024
    Krachtige copywriting: stel (en beantwoord) de juiste vragen

    Zonder de juiste informatie kun je onmogelijk overtuigend schrijven. Want, wat is het dat je precies aanbiedt? En wat levert dat de doelgroep op? En wie is die doelgroep eigenlijk? Stel jezelf altijd 3 sets aan belangrijke vragen.  Je wilt namelijk weten welk aanbod je presenteert, aan wie je dat aanbod presenteert en hoe je

    Lees verder
  • 21 oktober 2024
    Sterke SEO teksten: durf te linken naar bronnen met autoriteit

    Om autoriteit met jouw website op te bouwen verzamel je misschien externe backlinks, dus links vanaf andere websites naar die van jou. Maar, wist je dat het andersom ook waardevol kan zijn om naar andere websites toe te linken? Vooral bij complexe onderwerpen is dat een kwaliteitssignaal naar Google en andere zoekmachines. Je wilt jouw

    Lees verder
  • 07 oktober 2024
    Krachtige copywriting: stel jouw lezer gerust met deze zekerheden

    Het consumentenbrein wil graag goede keuzes maken. Dat geldt voor producten, net als voor de leverancier of verkoper van die producten. Dus, bij wie moet je als klant zijn om de juiste keuze te maken? Stel jouw lezer gerust, door alvast een tipje van de sluier op te lichten, als het gaat om jouw bedrijf. 

    Lees verder
  • 23 september 2024
    Sterke SEO teksten: controleer met deze 3 gratis tools welke website-links niet meer werken

    Google wil bezoekers de beste gebruikerservaring bieden, dus links die je toepast moeten werken. Dat geldt voor interne links en voor externe links, in de SEO teksten die je schrijft. Maar, hoe controleer je of het allemaal nog werkt? Als je 3 jaar verder bent en tientallen blogs hebt geschreven? Daar zijn een paar handige

    Lees verder
  • 09 september 2024
    Krachtige copywriting: laat blijken voor wie je aanbod niet bedoeld is

    Heel belangrijk: beschrijf letterlijk voor wie jouw aanbod bedoeld is. Of andersom, laat blijken voor wie het in principe niet bedoeld is. En natuurlijk mag iedereen een aanvraag doen of je product kopen, maar hoe scherper je de keuze maakt hoe beter. Als je durft te kiezen, zal je merken dat klanten veel makkelijker bestellen.

    Lees verder
  • 26 augustus 2024
    Sterke SEO teksten: verwerk interne links tussen je eigen webpagina’s

    Schrijf sterke SEO teksten met interne links, naar andere eigen pagina’s. Dat wil zeggen, naar pagina’s bij jou op de website. Door links aan te brengen in de tekst ‘koppel’ je bepaalde pagina’s. Je verwijst bezoekers naar meer waardevolle informatie. En je geeft Google het signaal welke pagina’s binnen de website het meest belangrijk zijn.

    Lees verder
1 2 3 4 45