- 16 januari 2023
Psychologisch overtuigende teksten: laat jouw lezer zelf het voordeel verzinnen
‘Schrijf concreet en to-the-point’: wie ervaring heeft als copywriter kan dit advies dromen. En toch hebben sterke reclamecampagnes zelden een directe claim. Ze stellen niet: ‘Apparatuur en gadgets voor de laagste prijs’, maar trekken de aandacht met ‘Ik ben toch niet gek!?’ Soms is een indirecte claim sterker dan een directe, omdat jouw lezer daar
Lees verder - 02 januari 2023
Krachtige Copywriting: gebruik analogieën en speel in op emoties
Overtuigen werkt net als een doolhof. Je gebruikt gangetjes links en rechts om de weg te vinden waarmee je vooruit komt en jouw doel bereikt. Als het op de eerste manier niet lukt probeer je iets anders, net zo lang tot je de sleutel tot succes vindt. Het dwalen door het doolhof is een analogie
Lees verder - 19 december 2022
Sterke SEO teksten: optimaliseer de titel
De paginatitel bepaalt hoeveel lezers jouw SEO-tekst aanklikken en beginnen te lezen. Daarnaast is het voor Google en andere zoekmachines een belangrijk signaal, dat aangeeft waar de tekst over gaat. Optimaliseer de titel met de belangrijkste zoekterm. En houd rekening met de waarde van posities in de titel, die afloopt van links naar rechts. Unieke
Lees verder - 05 december 2022
Psychologisch overtuigende teksten: ontwapen voordat je overtuigt
Jij hebt jouw lezer wat te bieden. Daarom zou je het liefst met de deur in huis vallen. Toch is dat niet verstandig. Als je begint met jouw oplossing en de call-to-action is de kans klein dat de lezer daar al klaar voor is. Neem liever even de tijd, door je eigenlijke motief nog even
Lees verder - 21 november 2022
Krachtige Copywriting: vind waardevolle vergelijkingen
Het menselijk brein leert het makkelijkst met vergelijkingen. We zijn supersterk in vergelijken, associëren en het ontdekken van patronen. Dat betekent dat vergelijkingen, metaforen en analogieën geweldig werken als je overtuigend wilt schrijven met krachtige copywriting. Naar een volwassen internet Neem bijvoorbeeld dit artikel op FrankWatching over Web3 voor het internet. Dankzij de analogie naar
Lees verder - 07 november 2022
Sterke SEO teksten: begin een blog (en houd het vol)
Dat het werkt bewijs je nu zelf. Je leest mijn blog, waarmee ik minstens drie voordelen combineer. Het houdt mijn website actueel, ik werk (hopelijk) aan mijn online autoriteit én ik verbeter de vindbaarheid op voor mij relevante zoektermen. Dus zijn dat ook jouw doelstellingen? Begin dan een blog. En maak een blog-planning om ervoor
Lees verder - 24 oktober 2022
Psychologisch overtuigende teksten: noem alvast je concurrenten
Jij gaat jouw bezoekers niet slimmer maken dan ze al zijn, toch? Het is psychologisch gek genoeg verstandig om dat juist wel te doen. Noem alvast je concurrenten, zodat potentiële klanten minder geneigd zijn om daar zelf naar op zoek te gaan. Laat bezoekers alvast hun huiswerk doen Voordat consumenten een (belangrijke) beslissing nemen willen
Lees verder - 10 oktober 2022
Krachtige Copywriting: herhaal de hoofdpunten
Herhaal de hoofdpunten. Leg in net andere woorden opnieuw de nadruk op wat je vooral wilt vertellen. Dus vertel opnieuw waarmee je wilt overtuigen. En blijf dat een aantal keer herhalen, omdat herhaling bijzonder effectief blijkt om lezers mee te overtuigen. Het is een van de meest effectieve methoden om iemand op andere gedachten te
Lees verder - 26 september 2022
Sterke SEO teksten: herschrijf lage kwaliteit-pagina’s en vul ze aan
Niets zo zonde als lage kwaliteit-pagina’s waar sterke SEO teksten hadden kunnen staan. Het zijn pagina’s met weinig tekst en/of weinig informatie. Ze vertellen je lezer niets en staan eigenlijk alleen maar in de weg. Toch is het geen goed idee om de pagina’s simpelweg te verwijderen. Benut in plaats daarvan de kansen die ze
Lees verder