• 15 januari 2024
    Krachtige copywriting: alleen dit moet je nog weten voor geweldige nieuwe klanten

    Zo’n titel klik je aan, niet? Het wekt je nieuwsgierigheid, dus verleidt tot klikken. Want jouw brein denkt ‘wat als dit artikel inderdaad die ene fantastische tip deelt?’ Als je echt alleen dit nog moet weten is het een kleine moeite om er even naar te kijken. Als je erover na zou denken weet je

    Lees verder
  • 01 januari 2024
    Sterke SEO teksten: zo gebruik je Google Search Console

    Als je optimaliseert voor Google wil je natuurlijk ook van de zoekmachine weten wat dit oplevert. Google Search Console geeft daar inzicht in. De gratis tool toont je bijvoorbeeld welke pagina’s goed presteren, op welke zoektermen je vooral vindbaar bent en aan welke content je misschien meer aandacht moet besteden. Tip: stel Search Console in

    Lees verder
  • 26 december 2023
    Krachtige copywriting: stel een vraag

    Weet je werkelijk geen goede headline te verzinnen? Stel dan een vraag. Het is een beetje saai en misschien zelfs afgezaagd, maar het werkt wel. De titel van dit artikel had bijvoorbeeld kunnen zijn: ‘Hoe zorg je dat meer bezoekers jouw artikel lezen? Stel ze een vraag’. Of prikkelender met een ander onderwerp: ‘Hoeveel verdient

    Lees verder
  • 18 december 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: beantwoord een promotie- of preventie-mindset

    Schrijf sterkere teksten om jouw doelgroep te overtuigen om bij je te kopen. Of, schrijf sterkere teksten om te voorkomen dat jouw concurrenten er met je klanten vandoor gaan. Herken je de twee verschillende mindsets? Het (consumenten)brein hanteert een promotie-mindset of preventie-mindset. Daarmee is het brein gericht op het positieve of negatieve domein. Speel je

    Lees verder
  • 20 november 2023
    Sterke SEO teksten: heb je Ahrefs, SEMrush of MOZ nodig?

    Sterke SEO teksten schrijf je natuurlijk zelf, maar tools kunnen je goed helpen. Daar staat tegenover dat deze hulpmiddelen makkelijk €100 of meer per maand kosten. Is dat het waard? Of kun je ook zonder tools zoals Ahrefs, SEMrush en MOZ? Er zijn tal van tools beschikbaar, en die maken het je als SEO tekstschrijver

    Lees verder
  • 06 november 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: beloof dat je het straks uitlegt

    Met een simpele truc houd je de aandacht van jouw lezer veel beter vast. Ik leg je zo uit hoe dat werkt. Door daar nu alvast naar te verwijzen motiveer ik je namelijk om door te blijven lezen. Je wil weten wat die truc is, waardoor je dit intro en de volgende inleidende alinea voor

    Lees verder
  • 23 oktober 2023
    Krachtige copywriting: trap niet in clickbait

    Natuurlijk levert het klikken en dus bezoekers op. Maar helpt het je op de lange termijn? Na clickbait stel je jouw bezoeker eigenlijk teleur. De content valt tegen, bij de titel waarmee je de aandacht trok. Gebruik daarom een titel die de lading dekt. Behalve als je de Telegraaf bent (of AD.nl, ook daar doen

    Lees verder
  • 09 oktober 2023
    Sterke SEO teksten: analyseer met Google Search Console

    Analyseer jouw website en de sterke SEO teksten met Google Search Console. Het is de gratis tool van Google, waarmee je inzicht krijgt in de belangrijkste informatie voor SEO. Dat bespaart je dure tools, die je niet nodig hebt om te bekijken wat je echt wil weten. Hoe je Google Search Console moet instellen? Surf

    Lees verder
  • 25 september 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: levertijd in dagen of in weken?

    Wat duurt langer: 7 tot 21 dagen of 1 tot 3 weken? Of laat ik het anders stellen: wat voelt langer? Het is een strikvraag. Ook die vraag laat zich namelijk pas beantwoorden als je weet hoe een klant de keuze maakt. Zowel 7 tot 21 dagen als 1 tot 3 weken kan de juiste

    Lees verder
1 2 3 4 43