• 11 mei 2020
    Empathie die overtuigt: webteksten laten schrijven die scoren

    In bijzondere tijden, normale tijden en eigenlijk alle tijden: het is belangrijk om goed te begrijpen wie jouw doelgroep is. Wat de doelgroep wil en wat die voelt. Door de problemen die ze ervaren, en willen oplossen met jouw producten of diensten. En in de situatie waarin ze zitten, waarmee je ze waarschijnlijk goed kan

    Lees verder
  • 27 april 2020
    SEO content schrijven die scoort: gebruik de Persuasion Equation

    Je wilt SEO content schrijven die scoort. Waar begin je en hoe zorg je ervoor dat je jouw lezer overtuigt om in actie te komen? Beter dan de concurrentie, om zowel de aandacht te trekken als vervolgens omzet te genereren?  Het is de belangrijkste uitdaging voor (SEO) tekstschrijvers en online marketeers. En uiteindelijk ook voor alle

    Lees verder
  • 13 april 2020
    Lokaal ondernemen tijdens de coronacrisis: 5 tips waar je mee verder kunt

    M’n lokale klanten laten heel verschillende geluiden horen. Sommigen zien hun omzet als sneeuw voor de zon verdwijnen, terwijl anderen nergens last van hebben of het juiste drukker hebben dan ooit. Voor alle drie geldt: door alle zeilen bij te zetten maak je het beste van deze bizarre tijd. Met duidelijke informatie voor je klanten,

    Lees verder
  • 30 maart 2020
    Interne links in een SEO blog artikel: 2x onmisbaar (+ tool)

    Een goed SEO blog artikel is inhoudelijk interessant, relevant en waardevol. En, bevat een aantal interne links naar andere belangrijke pagina’s op de website. Zoals naar mijn diensten als SEO tekstschrijver, omdat dat is waar het uiteindelijk om gaat. De blogs voegen op die manier individueel waarde toe. Bovendien bieden ze bezoekers de mogelijkheid tot

    Lees verder
  • 16 maart 2020
    Is de Featured Snippet nog interessant? Tekstschrijver voor SEO over ‘spot zero’

    De Featured Snippet gold een tijdje als de heilige graal voor SEO teksten. Maar, moet je jouw tekstschrijver voor SEO daar nog wel voor inzetten? Moz ontdekte een opvallende wijziging in de opbouw van de SERP’s, de pagina’s met zoekresultaten. Google lijkt de Featured Snippet niet langer als een spot zero te behandelen. Het gaat

    Lees verder
  • 02 maart 2020
    SEO teksten schrijven met tips van Google: ‘één verplichte H1 op de pagina is onzin’

    Hoe kun je beter SEO teksten schrijven dan met tips van Google zelf? Bijvoorbeeld over het gebruik van de H1, als titeltag. Een no-brainer volgens veel SEO experts, maar wat zegt de zoekmachine daar zelf over? Het blijkt helemaal niet zo noodzakelijk om er gebruik van te maken. En sterker nog, ook zonder H1 op

    Lees verder
  • 17 februari 2020
    Webtekst schrijver gezocht: ‘creatief’ en ‘klaar voor nieuwe uitdagingen’

    Stel je wilt webteksten schrijven om jouw website hoger in Google te krijgen: waar begin je dan? Je kunt het zelf oppakken met een paar eenvoudige tips van goede schrijvers. Je kunt een online cursus tekstschrijven volgen of je kunt daar een ervaren schrijver voor inschakelen. Maar, wat is de beste keuze? En waar ben

    Lees verder
  • 03 februari 2020
    SEO webteksten schrijven voor plaatsnamen: hoe voorkom je dubbele content?

    SEO webteksten schrijven voor de belangrijke plaatsnamen in de regio waarin je actief bent? Goed geschikt voor landingspagina’s of zelfs als onderdeel van een bredere kennisbank. Tenminste, als je weet hoe je de verschillende teksten uniek kunt houden. Hoe voorkom je dubbele content als je 5, 10 of zelfs 50x over min of meer hetzelfde

    Lees verder
  • 20 januari 2020
    Tekstschrijver voor jouw website met SEO-optimalisatie: hoe begin je?

    Een tekstschrijver voor jouw website in huren en werken aan SEO-optimalisatie? Een uitstekend plan om jouw website hoger in Google te krijgen en nieuwe bezoekers aan te trekken. Maar, hoe begin je daarmee? Wat vraag je de SEO tekstschrijver en hoe zorg je voor een goede briefing? Het is belangrijk om het strategisch sterk aan

    Lees verder
1 2 3 4 32