• 23 september 2024
    Sterke SEO teksten: controleer met deze 3 gratis tools welke website-links niet meer werken

    Google wil bezoekers de beste gebruikerservaring bieden, dus links die je toepast moeten werken. Dat geldt voor interne links en voor externe links, in de SEO teksten die je schrijft. Maar, hoe controleer je of het allemaal nog werkt? Als je 3 jaar verder bent en tientallen blogs hebt geschreven? Daar zijn een paar handige

    Lees verder
  • 09 september 2024
    Krachtige copywriting: laat blijken voor wie je aanbod niet bedoeld is

    Heel belangrijk: beschrijf letterlijk voor wie jouw aanbod bedoeld is. Of andersom, laat blijken voor wie het in principe niet bedoeld is. En natuurlijk mag iedereen een aanvraag doen of je product kopen, maar hoe scherper je de keuze maakt hoe beter. Als je durft te kiezen, zal je merken dat klanten veel makkelijker bestellen.

    Lees verder
  • 26 augustus 2024
    Sterke SEO teksten: verwerk interne links tussen je eigen webpagina’s

    Schrijf sterke SEO teksten met interne links, naar andere eigen pagina’s. Dat wil zeggen, naar pagina’s bij jou op de website. Door links aan te brengen in de tekst ‘koppel’ je bepaalde pagina’s. Je verwijst bezoekers naar meer waardevolle informatie. En je geeft Google het signaal welke pagina’s binnen de website het meest belangrijk zijn.

    Lees verder
  • 12 augustus 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: beantwoord de risico’s

    Je wilt impact maken met psychologisch overtuigende teksten. Dat doe je niet door eindeloos argumenten op te sommen, of door die in het wilde weg te kiezen. In plaats daarvan pak je dat gerichter aan. Met de keuze uit 9 risico’s voor in je tekst, met per risico een passende tactiek om die aan te

    Lees verder
  • 29 juli 2024
    Krachtige copywriting: begin met ‘wat’, ‘wie’ en ‘waarom’

    Jouw aanbod moet direct duidelijk zijn, bijvoorbeeld om als tekstschrijver klanten te activeren. Begin met ‘wat’ je aanbiedt, voor ‘wie’ je dat doet en ‘waarom’ het een uniek aanbod is. De opbouw volgens ‘wat’, ‘wie’ en ‘waarom’ creëert zoveel mogelijk duidelijkheid. Je legt uit wat je doet en voor wie je dat doet, vóórdat je

    Lees verder
  • 15 juli 2024
    Sterke SEO teksten: optimaliseer ook zonder accenten (als daar naar wordt gezocht)

    Kies je ‘café’ of ‘cafe’ in je SEO teksten? Sommige zoektermen bevatten in de correcte versie een accent. Dat geldt voor ‘café in Leiden’, net als voor een ‘vakantie op Curaçao’ en bijvoorbeeld ‘suède schoenen’. Hoe ga je daarmee om?   Google adviseert om zowel de versie met het accent als een schrijfwijze zonder het

    Lees verder
  • 01 juli 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: preventie als actie nú belangrijk is

    Stel dat je probeert een zonvakantie te verkopen: wat is dan effectiever? Overtuig je lezers door ‘niet langer thuis vast te zitten’. Of door ‘weg te dromen bij een heerlijke vakantie’? Wat het best werkt blijkt samen te hangen met het moment waarop de klant een keuze wil maken. Wanneer de klant wil beslissen heeft

    Lees verder
  • 17 juni 2024
    Krachtige copywriting: schrijf volgens een sterke tekst-template

    Alle begin is moeilijk, maar gelukkig zijn er handige hulpmiddelen beschikbaar. Dus ga je voor het eerst aan de slag met copywriting? Een tekst-template kan je helpen om jouw stuk sterk op te bouwen. Van daaruit ontwikkel je jouw aanpak, stijl en signatuur.  Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Dat is al

    Lees verder
  • 03 juni 2024
    Sterke SEO teksten: de alt-tag is er voor Google Afbeeldingen

    De Alt-tag voor afbeeldingen gebruikt Google niet om de relevante van een pagina te bepalen. Het is wél de belangrijkste beschrijvende informatie voor Google Afbeeldingen. Dat maakt de Alt-tag een belangrijk element voor SEO teksten, maar niet voor de optimalisatie van de pagina zelf. Verwarrend? Een beetje wel. Zonder Alt-tag zou je de pagina prima

    Lees verder
1 2 3 4 44