- 03 januari 2022
Psychologisch overtuigende teksten: impact met emotie of herkenbaarheid
Stel je voor, je wilt het verhaal vertellen van John die ergens naar binnen ging. Dat kun je op twee manieren beschrijven: John stapte naar binnen bij… John ging naar binnen bij… Welke van de twee is psychologisch meer overtuigend? H2 Emotie en herkenbaarheid Dat valt lastig te zeggen, als je het doel van de
Lees verder - 01 januari 2022
Freelance SEO tekstschrijver: een zelfstandig specialist
Je zoekt een freelance SEO tekstschrijver. Wat kun je daarvan precies verwachten en wat maakt dit de beste keuze, bijvoorbeeld ten opzichte van een onlinemarketingbureau? Ik ben SEO tekstschrijver en werk al meer dan 10 jaar zelfstandig, dus freelance zo je wilt. Dat maakt me allerminst objectief, maar wel een ervaringsdeskundige om je te beschrijven hoe
Lees verder - 01 januari 2022
SEO tekstschrijver inhuren: het proces in 7 stappen
Je wilt een SEO tekstschrijver inhuren: hoe werkt dat precies? Met meer dan 10 jaar ervaring voor grote en kleine bedrijven kan ik je dat goed aangeven. Tip: je bent misschien gewend een freelancer of specialist op te bellen en meteen te vragen naar de mogelijkheden. Dat werkt bij mij anders, omdat ik me als tekstschrijver
Lees verder - 20 december 2021
Krachtige Copywriting: schrijf over het wat, waarom, waar, wie en hoe het werkt
Een duidelijk verhaal vertelt alle details. Je laat zo min mogelijk aan de verbeelding over. Natuurlijk kunnen klanten contact met je opnemen. Liever heb je alvast uitgelegd hoe het zit. En vragen ze je overtuigd van jouw aanbod hoe jij dat voor ze kunt bieden. Of bestellen ze jouw producten, met het volste vertrouwen dat
Lees verder - 06 december 2021
Sterke SEO teksten: begin sterk en bouw het daarna logisch op
De eerste zin van sterke SEO teksten moet meteen de aandacht grijpen. Het kan daarom geen kwaad om meteen een regel over te slaan, en daar pas verder te gaan. Je legt met de witruimte automatisch extra nadruk op de eerste zin. Zo weet je zeker dat de lezer daar even de tijd voor neemt,
Lees verder - 22 november 2021
Psychologisch overtuigende teksten: noem personen in plaats van percentages
Maar liefst 90% van de lezers zoals jij vindt deze artikelen waardevol. Even los van of dit waar is (ik hoop het wel!), het is psychologisch niet bepaald overtuigend. Zo’n percentage zegt namelijk niets, totdat jouw brein het omzet naar wat het eigenlijk betekent. Jouw brein moet namelijk zelf bedenken dat 90% van de mensen
Lees verder - 08 november 2021
Krachtige Copywriting: Duidelijkheid is het doorslaggevende doel
Met welke prachtige vormen van persuasion kunnen verkopers het best verleiden? Er zijn allerlei afleidingstechnieken en manieren om te manipuleren te bedenken. Het meest effectief blijft een bijzonder eenvoudige aanpak, namelijk die van duidelijkheid. Als jij duidelijk bent in wat je de doelgroep te bieden hebt is dat de meest effectieve boodschap. Dus merk je
Lees verder - 25 oktober 2021
Sterke SEO teksten: optimaliseer van boven naar beneden
Zoekmachines proberen pagina’s te lezen zoals ook bezoekers dat zouden doen. Misschien ken je het F-patroon, dat beschrijft hoe veel bezoekers de website scannen. Ondanks dat er discussie over het belang hiervan is blijft het in veel gevallen een manier waarop bezoekers in korte tijd bepalen of de pagina interessant voor hen is. Als je
Lees verder - 11 oktober 2021
Psychologisch overtuigende teksten: vertéllen in plaats van verkópen
Ik neem na een aanvraag snel contact met je op. En mijn klanten vinden dat geweldig. Het zijn sterke claims, waar je misschien blij van wordt als je een tekstschrijver zoekt. Toch kan het psychologisch een stuk overtuigender. De claims zijn namelijk heel vaag. De boodschap is niet verkeerd, maar zodra het concreet wordt neemt
Lees verder