• 03 januari 2022
    Psychologisch overtuigende teksten: impact met emotie of herkenbaarheid

    Stel je voor, je wilt het verhaal vertellen van John die ergens naar binnen ging. Dat kun je op twee manieren beschrijven: John stapte naar binnen bij… John ging naar binnen bij… Welke van de twee is psychologisch meer overtuigend? H2 Emotie en herkenbaarheid Dat valt lastig te zeggen, als je het doel van de

    Lees verder
  • 01 januari 2022
    Freelance SEO tekstschrijver: een zelfstandig specialist

    Je zoekt een freelance SEO tekstschrijver. Wat kun je daarvan precies verwachten en wat maakt dit de beste keuze, bijvoorbeeld ten opzichte van een onlinemarketingbureau? Ik ben SEO tekstschrijver en werk al meer dan 10 jaar zelfstandig, dus freelance zo je wilt. Dat maakt me allerminst objectief, maar wel een ervaringsdeskundige om je te beschrijven hoe

    Lees verder
  • 01 januari 2022
    SEO tekstschrijver inhuren: het proces in 7 stappen

    Je wilt een SEO tekstschrijver inhuren: hoe werkt dat precies? Met meer dan 10 jaar ervaring voor grote en kleine bedrijven kan ik je dat goed aangeven. Tip: je bent misschien gewend een freelancer of specialist op te bellen en meteen te vragen naar de mogelijkheden. Dat werkt bij mij anders, omdat ik me als tekstschrijver

    Lees verder
  • 20 december 2021
    Krachtige Copywriting: schrijf over het wat, waarom, waar, wie en hoe het werkt

    Een duidelijk verhaal vertelt alle details. Je laat zo min mogelijk aan de verbeelding over. Natuurlijk kunnen klanten contact met je opnemen. Liever heb je alvast uitgelegd hoe het zit. En vragen ze je overtuigd van jouw aanbod hoe jij dat voor ze kunt bieden. Of bestellen ze jouw producten, met het volste vertrouwen dat

    Lees verder
  • 06 december 2021
    Sterke SEO teksten: begin sterk en bouw het daarna logisch op

    De eerste zin van sterke SEO teksten moet meteen de aandacht grijpen. Het kan daarom geen kwaad om meteen een regel over te slaan, en daar pas verder te gaan. Je legt met de witruimte automatisch extra nadruk op de eerste zin. Zo weet je zeker dat de lezer daar even de tijd voor neemt,

    Lees verder
  • 22 november 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: noem personen in plaats van percentages

    Maar liefst 90% van de lezers zoals jij vindt deze artikelen waardevol. Even los van of dit waar is (ik hoop het wel!), het is psychologisch niet bepaald overtuigend. Zo’n percentage zegt namelijk niets, totdat jouw brein het omzet naar wat het eigenlijk betekent. Jouw brein moet namelijk zelf bedenken dat 90% van de mensen

    Lees verder
  • 08 november 2021
    Krachtige Copywriting: Duidelijkheid is het doorslaggevende doel

    Met welke prachtige vormen van persuasion kunnen verkopers het best verleiden? Er zijn allerlei afleidingstechnieken en manieren om te manipuleren te bedenken. Het meest effectief blijft een bijzonder eenvoudige aanpak, namelijk die van duidelijkheid. Als jij duidelijk bent in wat je de doelgroep te bieden hebt is dat de meest effectieve boodschap. Dus merk je

    Lees verder
  • 25 oktober 2021
    Sterke SEO teksten: optimaliseer van boven naar beneden

    Zoekmachines proberen pagina’s te lezen zoals ook bezoekers dat zouden doen. Misschien ken je het F-patroon, dat beschrijft hoe veel bezoekers de website scannen. Ondanks dat er discussie over het belang hiervan is blijft het in veel gevallen een manier waarop bezoekers in korte tijd bepalen of de pagina interessant voor hen is. Als je

    Lees verder
  • 11 oktober 2021
    Psychologisch overtuigende teksten: vertéllen in plaats van verkópen

    Ik neem na een aanvraag snel contact met je op. En mijn klanten vinden dat geweldig. Het zijn sterke claims, waar je misschien blij van wordt als je een tekstschrijver zoekt. Toch kan het psychologisch een stuk overtuigender. De claims zijn namelijk heel vaag. De boodschap is niet verkeerd, maar zodra het concreet wordt neemt

    Lees verder
1 3 4 5 6 7 40