Patrick Wessels 07 oktober 2024

Krachtige copywriting: stel jouw lezer gerust met deze zekerheden

Het consumentenbrein wil graag goede keuzes maken. Dat geldt voor producten, net als voor de leverancier of verkoper van die producten. Dus, bij wie moet je als klant zijn om de juiste keuze te maken? Stel jouw lezer gerust, door alvast een tipje van de sluier op te lichten, als het gaat om jouw bedrijf. 

Voordat je een product kunt verkopen is het belangrijk om de klant eerst op z’n gemak te stellen. Dat lukt het best door een aantal zekerheden of garanties te presenteren. Neem ervaren onzekerheden weg, met toevoegingen zoals:

  • Jarenlange ervaring
  • Meer dan 5.000 producten verkocht
  • Geschikt voor ieder apparaat
  • Inclusief technische support

Het zijn typische clichés voor copywriters, maar ze werken fantastisch om het brein gerust te stellen.

Eerst de zekerheden…

Stel je voor dat het brein een enorme drempel opwerpt, vooral om online te kopen bij een nog onbekende partij. Je zal die drempel moeten verwijderen, of in ieder geval verlagen. Eerder krijg je geen kans om met het product te overtuigen.

Focus je met de zekerheden op jouw dienstverlening of de staat van dienst van je bedrijf of winkel. Het draait nog niet om het product, maar om wat je als aanbieder, leverancier of verkopen te bieden hebt. Waarom ben jij de ideale partij om het product of de dienst bij af te nemen?

Tip: ben je een first-mover of start-up met een totaal nieuw product? In dat uitzonderlijke geval kun je deze stap overslaan. Als je andersom actief bent in een verzadigde markt (zoals de energiemarkt) is dit juist hét belangrijkste element van krachtige copywriting. 

…om daarna te verkopen

Pas als je jouw klant gerust hebt gesteld kun je verder gaan met verkopen. Je bent te vertrouwen voor het consumentenbrein, dus je kunt de copy vanaf dat moment weer om het product laten draaien. 

En zoek je meer voorbeelden om je lezer gerust te stellen?

  • Meer dan 10 jaar ervaring binnen het vakgebied
  • Efficiënter, dankzij meer innovatieve technologie
  • Gegarandeerd resultaat binnen drie weken
  • Altijd op maat: geen twee klanten zijn hetzelfde
  • Dezelfde hoge kwaliteit, voor een lagere prijs
  • Sneller klaar dankzij onze unieke aanpak
  • 24/7-ondersteuning zoals je die nergens vindt