De resultaten spreken voor zich
Referenties en resultaten
Referenties om trots op te zijn, al zeg ik het zelf. Allemaal leuke klanten waar ik met veel plezier voor werk en voor heb gewerkt. Aan zoekwoordenonderzoeken, contentplannen, SEO teksten, nieuwsbrieven, blogs en meer waar ik enthousiast van word. De teksten die ik voor ze schrijf en schreef converteren, informeren, overtuigen en verbeteren de vindbaarheid. Zo komen hun websites hoger in Google op belangrijke zoektermen en met een tone-of-voice die perfect past bij de corporate identity of de specifieke boodschap naar de doelgroep.
- Meer dan 10 jaar ervaring als zelfstandige
- Als SEO tekstschrijver, copywriter en consumentenpsycholoog
- Voor websites, webshops, MKB en corporate
- Hoger in Google, overtuigender communiceren en beter inspelen op klantbehoeften
Succes met zoektermen
Dekbed Discounter is online marktleider in beddengoed. Ik schrijf op basis van briefings door DEPT Agency de SEO categorieteksten en veel van de informatieve artikelen voor de vindbaarheid op zoektermen als [dekbedovertrekken], [hoeslakens] en [dekbedden].
Dekbed DiscounterJesse is ondernemer, inspirator en veelgevraagd spreker. Ik schrijf landingspagina’s, blogs en andere teksten voor diverse van zijn bedrijven en JessevanDoren.com. Belangrijke zoektermen zijn [spreker gezocht] en [wat is een hackathon].
Jesse van DorenTele2 vraagt me regelmatig om teksten voor de zakelijke tak van het bedrijf na te kijken, te verbeteren en op te stellen. Ik schrijf op die manier aan nieuwsbrieven, verdiepende artikelen en zakelijke dienstbeschrijvingen voor de telecomaanbieder.
Tele2Gaborstore heeft 9 fysieke winkels en een webshop voor Gabor schoenen. Ze vragen me ieder seizoen de productteksten te schrijven en daarna de volledige website tekstueel te optimaliseren voor zoektermen zoals [gabor schoenen], [gabor laarzen] en [gabor sneakers].
GaborStoreCenterParcs brengt al 50 jaar mensen samen in 21 vakantieparken. De SEO/SEA Manager vroeg me na een zoekwoordenonderzoek landingspagina’s te schrijven voor bijvoorbeeld [dagje zwemmen] en [vakantiepark zandvoort].
CenterParcsCarnavalskleding.nl is een van de grootste online aanbieders van carnavalskleding. De website vroeg me alle categorie- en subcategorieteksten te optimaliseren voor de vindbaarheid op termen zoals [carnavalskleding], [carnaval kostuum] en [carnavalsoutfit].
Carnavalskleding.nlMoneyMonk is een boekhoudprogramma voor ZZP’ers. Voor facturatie, de btw-aangifte en rapportages. Ze vroegen me een SEO-analyse te doen en doorlopend zakelijk te bloggen voor de vindbaarheid op termen zoals [online boekhouden zzp] en [online boekhoudprogramma].
MoneyMonkRelatiegeschenken.nl is de grootste online aanbieder van bedrukte relatiegeschenken. De webshop vroeg me alle hoofd- en subcategorieën te schrijven en mee te denken over de bredere SEO-strategie voor zoektermen zoals [relatiegeschenken], [tas bedrukken] en [pennen met logo].
Relatiegeschenken.nlIndepender groeide in 20 jaar uit tot hét vergelijkings- en adviesplatform van Nederland. Een New Business Developer vroeg me om een zoekwoordenonderzoek te doen, contentplan te maken en alle teksten te schrijven voor een nog niet gelanceerd nieuw bedrijfsonderdeel.
Independer
Wat zeggen klanten?
Beloften zijn mooi, getoonde resultaten van SEO teksten zijn beter. Wat levert de inzet van een goede SEO tekstschrijver concreet op? Ik werk aan afzonderlijke projecten en doorlopende opdrachten, waarvoor ik een nulmeting doe en vervolgens de resultaten bijhoud. Ik rapporteer aan klanten de voortgang en houd ondertussen bij of de gekozen strategie inderdaad resultaat oplevert. Om op tijd bij te sturen, mocht dat nodig zijn.
De uitdaging
Yezzer: de beste AOV
Yezzer vroeg me eind 2018 mee te denken over de nieuwe URL-structuur voor de website en aan de hand daarvan sterke SEO-teksten te schrijven. Ik maakte meerdere zoekwoordonderzoeken en contentplannen, waar we inmiddels al meerdere jaren gebruik van maken. Structureel werken we aan betere vindbaarheid voor de [arbeidsongeschiktheidsverzekering] en bijvoorbeeld hun [beroepsaansprakelijkheidsverzekering].
Het resultaat
In de organische top-10
Met steeds meer zoektermen staan we in de organische top-10, ondanks de relatief hoge concurrentie in een lastige markt. Bovendien maken ook de generieke termen grote sprongen. De vindbaarheid verbetert gestaag, iets waarover ik blijvend adviseer. Ook als dat betekent dat er even weinig nieuwe content nodig is en de focus tijdelijk op online autoriteit (linkbuilding) moet liggen.
De uitdaging
Gussta: stoere houten bedden
Gussta vroeg me om mee te denken over de SEO-strategie. Om teksten te gaan schrijven, mét aandacht voor waar die content dan zou moeten komen. Voor menupagina’s, landingspagina’s en bijvoorbeeld blogartikelen. Met een goede onderlinge samenhang, door na te denken over de interne linkstructuur. Een mooie uitdaging voor een nieuwe website, om het op te nemen tegen de veel grotere andere spelers.
Het resultaat
De weg omhoog
De zoektermen laten een gestage groei zien. Het valt niet mee om op alle termen hoog te scoren, maar de weg omhoog is duidelijk zichtbaar. Sterke content verbetert gaandeweg de belangrijkste posities. Gussta krijgt regelmatig aanvragen via Google, vanuit het organische deel van de zoekresultaten. Een belangrijk doel, al gaan we voorlopig op dezelfde weg door.
De uitdaging
Fello: jouw familieagenda
Fello nodigde me eind januari 2017 uit voor een dag op kantoor. Ze vroegen me de mogelijkheden op het gebied van SEO te onderzoeken en daar aan het eind van de dag over te rapporteren. Ik maakte een zoekwoordenanalyse en stelde een plan voor de SEO-optimalisatie van komende blogartikelen voor. Daarnaast bepaalde ik de belangrijkste generieke en specifieke zoektermen voor enkele landingspagina’s waar de blogartikelen intern naar kunnen linken. De organische vindbaarheid staat nog in de kinderschoenen, maar laat veel potentie zien.
Het resultaat
Meer organisch verkeer
Fello is al goed vindbaar op de termen die het product als mantelzorg-app goed omschrijven. Dat sluit goed aan bij de functionaliteiten van de app, maar het zoekvolume op die termen is beperkt. De nieuwe landingspagina’s en optimalisatie van komende blogartikelen moet ook de vindbaarheid op volume-technisch meer interessante zoektermen verbeteren. De eerste resultaten beginnen te komen, waardoor het organisch verkeer naar de website toeneemt en het aantal gebruikers verder stijgt.
Tip: mijn SEO teksten combineren met sterke linkbuilding? Ik werk voor veel klanten samen met Sander Rueck van SEOdiensten.nl. En zoek je een specialist voor de technische zoekmachine optimalisatie? Ook daarvoor werk ik samen met diverse sterke partners.