Inzicht in zoekgedrag
Voorbeeld Zoekwoordenonderzoek
Het zoekwoordenonderzoek laat zien waar jouw doelgroep naar zoekt. Welke zoektermen gebruiken ze als ze zoeken naar jouw producten, diensten of andere oplossingen?
Download het voorbeeld in PDF
- Inzicht uit de SEMrush Keyword Magic Tool
- Combinatie van generieke en specifieke zoektermen
- Ideale basis voor het contentplan
Selectie van relevante zoektermen
Anders dan je misschien weet van andere SEO specialisten lever ik geen eindeloze lijst met honderden of duizenden zoektermen aan. Een standaard zoekwoordenonderzoek bevat bij mij de 100 meest relevante en interessante termen, onder te verdelen in generieke en specifieke zoektermen.
Generieke zoektermen
Termen met hoge zoekvolumes, een relatief hoge moeilikheidsscore en vaak een lager klikpotentieel.
Specifieke zoektermen
Termen met lage zoekvolumes, een relatief lage moeilijkheidsscore en een variërend klikpotenteel.
Precies weten waar jouw klanten naar zoeken? Neem contact op.
- Hoger in Google
- Meer omzet
- 10+ jaar ervaring
STRATEGISCH STERK
IN 4 STAPPEN AAN DE SLAG
Stap voor stap help ik jouw website hoger in Google te krijgen. Met SEO teksten op basis van een contentplan, met de termen uit een zoekwoordenonderzoek. Strategisch sterk op basis van een plan. Of door me een volledige briefing aan te leveren natuurlijk, zodat ik meteen kan gaan schrijven.
- Stap 1
Kennismaking en (telefonische) brainstorm om elkaar te leren kennen.
- Stap 2
Zoekwoordenonderzoek met de termen waar bezoekers naar zoeken.
- Stap 3
Contentplan met de website-structuur en opbouw voor de teksten.
- Stap 4
SEO teksten met de belangrijke hoofd- en aanvullende zoektermen.