Wat willen jouw klanten van je?
Die vraag kan maar één iemand beantwoorden. Namelijk: de klant.
Dus wil je weten wat de klant wil? Vraag het de klant.
Dat wil zeggen, verzamel directe feedback van klanten. Dat is de beste informatie, om je te helpen jouw aanbod af te stemmen op de behoeften van de doelgroep. Jouw klanten weten wat ze het liefst anders zien, of wat ze juist enorm waarderen.
Je bent geen tovenaar
Je bent als copywriter geen tovenaar. In plaats daarvan is het aan jou om iets te schrijven dat de doelgroep begrijpt. En waar ze op ‘aan’ gaat.
Om dat voor elkaar te krijgen wil je begrijpen wat jouw klanten belangrijk vinden. Dus waarom zou je ze dat niet gewoon vragen? Zij hebben de ervaring met jouw producten, diensten of ander aanbod. En ze kennen de alternatieven, en weten wat ze wel of niet waarderen.
Tip: houd er wel rekening mee dat klanten vooral bij nieuwe producten niet altijd zeker weten wat ze willen. Verzamel klantfeedback en experimenteer ermee. Ontdek op die manier of het werkelijk is wat klanten graag willen.
En je hoeft niet origineel te zijn
Misschien zou je het liefst de meest originele slogan bedenken.
Of origineel uit de hoek komen om een product uniek in de markt te zetten.
Maar, dat is niet waar klanten op zitten te wachten.
In plaats daarvan waarderen ze copy die aansluit bij hun belevingswereld. Copy die ze snappen.
Dus verzamel directe feedback van klanten.
Verzamel reviews, vragen van klanten en overwegingen of uitdagingen die ze ervaren.
Dus heb je een klantenservice? Of ontvang je e-mails met vragen? Dat is de informatie die je wilt verzamelen. Om te beantwoorden, en om jouw copy te verbeteren.