Gebruik titels waarin je het beste belooft. Dat trekt de aandacht, en motiveert om te gaan lezen. Kom die belofte vervolgens na, door jouw bezoeker daadwerkelijk het beste te bieden wat je beschikbaar hebt.
Maak een eerlijke belofte, waarin je vertelt wat het artikel de lezer zal bieden. Deel bijvoorbeeld de laatste trends in jouw vakgebied, zet een aantal praktische tips op een rij of beschrijf je persoonlijke visie. Bied waarde, om de belofte na te komen.
Een eerlijke belofte
Doe een eerlijke belofte, zodat de tekst klopt met de titel.
Beloof dus geen ‘complete gids om’ als je vervolgens slechts een handjevol tips deelt. En beloof geen gouden tip om bergen met geld te verdienen, als je weet dat dit de meesten waarschijnlijk niet zal lukken.
Ga liever uit van wat je aan waarde biedt, en bedenk daar de beste titel bij. Dan doe je een eerlijke belofte, die de aandacht trekt en motiveert om te gaan lezen.
Voorbeelden van beloften in titels
Hoe je dat doet? Probeer bijvoorbeeld:
- De complete gids voor krachtige copywriting (als je vervolgens tientallen onderwerpen, invalshoeken en tactieken beschrijft).
- 7 manieren om meer klanten te krijgen als freelance tekstschrijver (als je tactieken deelt die voor jou werkelijk werken).
- Zo schrijf je in 5 stappen een sterke salespitch (als je 5 stappen deelt die resulteren in een sterke salespitch).
- De 10 beste blogs om copywriting onder de knie te krijgen (als je 10 blogs deelt die echt van waarde zijn).
- Een plug-and-play-formule voor titels die aandacht trekken (als je een formule deelt die de lezer zelf kan gebruiken).
Bedenk de titel met de belofte, bij de inhoud die je zal delen. Dan doe je een eerlijke belofte, waarmee je nooit meer belooft dan wat de lezer werkelijk van je krijgt. Een sterke titel trekt de aandacht, motiveert om te gaan lezen en komt de belofte na.