Krachtige copywriting: benadruk de emotionele ergernis
Zorgeloos zal niemand nadenken over vervangen of een nieuwe aankoop. Benadruk emotionele ergernis om de weg vrij te maken voor de oplossing die je wilt presenteren. Speel eerst in op de nadelen die de doelgroep ervaart, voordat je de weg vooruit toont met wat je wilt verkopen.
Druk precies waar het pijn doet
Achterhaal de emotionele pijn, frustratie of andere negatieve emoties die de doelgroep ervaart. Wat lukt er niet? Of niet goed genoeg?
Denk terug aan TelSell, met z’n zwart-wit-video’s van gefrustreerde gebruikers. Benadruk hoe vervelend het is om lang te moeten strijken, te fitnessen zonder zichtbaar resultaat of voor ieder gerecht een nieuw keukenapparaat aan te moeten schaffen.
Ben jij dat ook zo zat?
Laat negatieve emoties herleven
Laat negatieve emoties herleven. Zorg dat je de doelgroep meeneemt in hun frustratie en ergernis. Creëer copy waar de lezer zich in herkent.
Hoe levendiger je de emoties opwekt, des te groter de kans dat de lezer zo snel mogelijk zoekt naar een geschikte oplossing. Verander zorgeloos in zoekend naar een beter alternatief.
Presenteer jouw oplossing
Presenteer dan pas jouw oplossing met krachtige copywriting. Je hebt de weg vrijgemaakt voor wat jij te bieden hebt, als antwoord op de frustratie, ergernis of andere negatieve emoties.
Begin niet direct met de voordelen van jouw product of dienst, maar zorg dat je de lezer eerst terugbrengt naar dat hoogtepunt van negatieve emoties. Daar ligt een rode loper uitgerold om overtuigend het alternatief te presenteren.