Patrick Wessels 13 februari 2023

Krachtige copywriting: verbind eigenschappen met de voordelen

Leg uit welke voordelen eigenschappen van jouw producten bieden. Het is vast geweldig dat het T-shirt er in drie lengtematen is, maar wat is daar het voordeel van? Pas als je ook meteen zegt dat het de perfecte pasvorm oplevert word het voor de klant van waarde. Combineer eigenschappen daarom altijd direct met het voordeel dat ze opleveren. 

Wat maakt de eigenschappen zo fijn?

Stel dat je een basic T-shirt zoekt en je leest:

  • 100% katoen
  • Regular fit
  • V-hals

Dan vertelt dat eigenlijk heel weinig. Waarom zou je hiervoor kiezen? Het wordt pas interessant met voordelen bij die eigenschappen:

  • 100% katoen voor zacht draagcomfort
  • Regular fit om vrij in te bewegen
  • V-hals die onzichtbaar blijft onder een trui

Als de lezer weinig moeite wil doen

De voordelen bij de eigenschappen zijn vooral krachtig als de lezer weinig moeite wil doen. Dus gaat het om een (relatief) kleine aankoop? Of om een aankoop die iemand regelmatig doet? Voorkom onnodig denk- en interpretatiewerk. Schrijf in plaats daarvan alvast op wat de eigenschappen aan voordelen opleveren.

Het is don’t make me think ten voeten uit. Klanten worden blij van zacht draagcomfort, voldoende bewegingsvrijheid en onzichtbaarheid onder een trui. Veel meer dan van 100% katoen, regular fit en een V-hals. Verbind de eigenschappen met voordelen om jouw copy krachtiger en overtuigender te schrijven.