Sterke SEO teksten: val op tussen jouw concurrenten
Het is de minst SEO-gebaseerde tip tot nu toe, maar zorg dat je met jouw sterke SEO teksten opvalt tussen je concurrenten. Dat wil zeggen, met de titel die Google of andere zoekmachines tonen in de zoekresultaten. Analyseer jouw concurrenten en zorg dat je de aandacht trekt.
De zoekterm is pas het begin
Natuurlijk gebruik je de belangrijkste zoekterm voor de pagina in jouw (SEO)titel. Toch is dat tegelijkertijd pas het begin. Analyseer jouw concurrenten, om op te vallen ten opzichte van wat zij publiceren.
Die analyse is eenvoudig. Zoek gewoon naar de zoekterm waarvoor jij de pagina optimaliseert.
Dus wil je [sterke seo teksten] schrijven? Zoek naar [sterke seo teksten].
Je leest bij concurrenten titels zoals:
- ‘In 5 stappen naar de perfecte SEO-tekst’
- ’15 tips voor sterke SEO teksten’
- ‘Sterke SEO-teksten: 10 tips!’
- ‘SEO teksten voor optimale vindbaarheid onder jouw doelgroep’
Doe het beter dan de beste
Gebruik die informatie om een titel te schrijven die opvalt tussen wat er al staat. Verzamel bijvoorbeeld meer dan 15 tips én denk na over wat het jouw doelgroep oplevert.
Val op met een titel zoals: ’25 tips om hoger in Google te komen met sterke SEO teksten’
Die titel is waarschijnlijk niet perfect. Het valt wel op tussen wat er al staat. Zoek regelmatig naar de voor jou belangrijkste zoektermen. Houd daarmee in de gaten wat concurrenten doen en pas jouw titel daar op aan.
Met een opvallende titel maak je de kans veel groter dat je meer bezoekers trekt. Het is een belangrijke aanvulling op SEO-optimalisatie, als je eenmaal de top 10 van zoekresultaten bereikt. Natuurlijk ga je voor de eerste positie.
Zonder opvallende titel klikken zelfs op die positie minder bezoekers jouw website aan. Zorg er dus voor dat je op de eerste pagina komt, en vervolgens opvalt.