• 17 oktober 2016
    4 hardnekkige misverstanden over de Google Panda-update

    De Google Panda-update werd ongeveer een jaar geleden uitgerold, waarmee Google het algoritme kritischer naar de kwaliteit van content laat kijken. De zoekmachine slaagt er beter in om kwalitatief goede SEO teksten te onderscheiden van content die websites puur voor de zoekmachines publiceren. Goede kwalitatieve content is waardevol voor de bezoeker, relevant en interessant. Om

    Lees verder
  • 10 oktober 2016
    Speel in op de toekomst: specifieke gesproken SEO zoektermen

    We maken steeds meer gebruik van gesproken zoekopdrachten. Long-tail zoekwoorden winnen aan populariteit, waardoor de optimale methode duurzame SEO optimalisatie verandert. Het is van belang om hier op in te spelen met content die daar op de juiste manier aan beantwoordt, zodat je nu en in de toekomst kunt rekenen op goede posities binnen de

    Lees verder
  • 03 oktober 2016
    3 methoden om de concurrentie op je zoekwoorden te verminderen

    De webdesigner, hypotheekadviseur en kledingwebshop hebben er allemaal last van: (zeer) hoge concurrentie op de voor hen belangrijke zoekwoorden. Op de generieke zoekwoorden, wel te verstaan. Een zoekterm als [website laten bouwen], [maximale hypotheek berekenen] of [nike sneakers] kent een aantrekkelijk zoekvolume, maar helaas ook een hoge concurrentie. Tal van websites en webshops proberen goed

    Lees verder
  • 26 september 2016
    Welke invloed hebben sociale media op de vindbaarheid van SEO teksten?

    “Wat is de invloed van sociale media zoals Twitter en Facebook op de vindbaarheid van m’n SEO teksten?” Het is een vraag die ik regelmatig krijg. Het is uiteindelijk de zoekmachine zelf die daar het best antwoord op kan geven, maar met name de onderzoeken van Amerikaanse blogs op het gebied van SEO komen daar

    Lees verder
  • 19 september 2016
    4 openingszinnen om met SEO teksten in te spelen op voice search

    De manier waarop we online zoeken naar informatie verandert doorlopend, vooral nu onze smartphone een steeds meer centrale plaats inneemt. Meer specifiek: we zoeken steeds vaker door middel van onze stem. We gebruiken Google’s Voice Search of Siri van iOS, simpelweg door vragen te stellen als ‘wat zijn SEO teksten?’, ‘waar vind ik een goede

    Lees verder
  • 12 september 2016
    Wat zijn Featured Snippets? Direct beter vindbaar met SEO teksten

    Wat zijn Featured Snippets? Het is korte en bondige informatie die Google helemaal bovenaan de zoekresultaten presenteert. De voordelen op een rij: Positie helemaal bovenaan de pagina (onder eventuele Google AdWords) Korte, bondige en waardevolle informatie voor bezoekers Antwoord op 'hoe', 'wat' of 'waarom' zonder de pagina te openen Google werkt doorlopend aan de ontwikkeling

    Lees verder
  • 05 september 2016
    5 topprioriteiten om je SEO op orde te krijgen

    SEO is hartstikke eenvoudig en kan tegelijkertijd behoorlijk overweldigend zijn. Om dit goed aan te pakken is het van belang om prioriteiten te stellen. Nog niet eerder aan SEO gedaan en benieuwd waar je begint om dit aan te gaan pakken? Ik zet 5 topprioriteiten voor je op een rij, die in ieder geval in

    Lees verder
  • 29 augustus 2016
    Afbeeldingen in SEO teksten optimaliseren in WordPress

    Afbeeldingen gebruiken in je SEO teksten en benieuwd hoe je die het best kunt optimaliseren? Wellicht heb je al eens gehoord van de Alt Text en ken je de mogelijkheden om de titel, beschrijving en het onderschrift aan te passen. Welke velden hebben invloed op je vindbaarheid en hoe kun je de andere velden handig

    Lees verder
  • 22 augustus 2016
    6 bronnen voor afbeeldingen bij je SEO teksten

    Goede SEO teksten optimaliseer je aan de hand van diverse factoren, waaronder de afbeeldingen die je gebruikt. Ze vormen naast bijvoorbeeld de URL, de H1, H2 en body-tekst een geschikte plaats om de zoekterm voor de pagina in te verwerken. Je doet dat in de beschrijving of in de alt-tag, zodat je Google kunt aangeven

    Lees verder
1 24 25 26 27 28 42