- 19 december 2016
Optimaliseren voor 2017: 3 proactieve tips
Het jaar zit er bijna op, wat betekent dat we alvast vooruit kunnen kijken naar 2017. Welke SEO trends zullen zich ontwikkelen en hoe zorg je ook komend jaar voor uitstekende organische vindbaarheid? De volgende 3 trends bieden je de op basis van het meest recente onderzoek naar de Search Ranking Factors van Moz beste
Lees verder - 12 december 2016
3 internationale experts over SEO: ontdek de zoekintentie
Zoekmachine optimalisatie is doorlopend in beweging en vraagt om een actuele blik op de kennis, zowel nationaal als internationaal. Als SEO tekstschrijver volg ik verschillende internationale SEO experts, om op de hoogte te blijven van actuele trends en ontwikkelingen. Vandaag deel ik 3 inzichten van die internationale experts, waarmee duidelijk wordt dat het vooral van
Lees verder - 05 december 2016
11 feiten over uitgaande links in SEO teksten: zo zit het
Zoekmachine optimalisatie bestaat in grote lijnen uit goede content, geoptimaliseerde website-techniek en een waardevol linkprofiel. Dit laatste omvat zowel het interne als het externe linkprofiel, zowel inkomend als uitgaand. Over die uitgaande links krijg ik regelmatig vragen. Geef je daarmee SEO-waarde van je website weg of kunnen ze juist bijdragen aan je eigen vindbaarheid? Welke
Lees verder - 28 november 2016
5 tips om de leesbaarheid van SEO teksten te verbeteren
Goede SEO teksten dragen bij aan de vindbaarheid van je website. Het doel tot zoekmachine optimalisatie verleidt tot het schrijven voor Google. Toch is het van belang om in eerste instantie te schrijven voor je bezoekers. Zorg er dus voor dat de leesbaarheid van teksten tiptop in orde is, om je vervolgens te richten op de zoekmachine
Lees verder - 21 november 2016
Succesvol zakelijk bloggen: de juiste basis en waardevolle SEO teksten
Klanten vragen me regelmatig of ik voor ze kan bloggen. En belangrijker nog, hoe ze dat zo snel mogelijk betere posities oplevert op de belangrijkste zoekwoorden. Zakelijk bloggen biedt de mogelijkheid veel waardevolle SEO teksten te (laten) schrijven, zonder dat de website een chaotische verzameling van allerlei (landings)pagina’s voor specifieke zoektermen hoeft te worden. Enig
Lees verder - 14 november 2016
Wat is Google RankBrain en hoe optimaliseer je daarvoor?
Google RankBrain, wat is dat eigenlijk? Het is een vraag die ik inmiddels regelmatig krijg, wat aangeeft dat de zoekmachine erin slaagt hier wat publiciteit voor te generen. Google RankBrain is een zelflerend algoritme dat de zoekmachine gebuikt om zoekopdrachten beter te begrijpen en op basis daarvan de zoekresultaten beter te rangschikken. Google RankBrain is
Lees verder - 07 november 2016
Welke technische factoren beïnvloeden de zoekmachine optimalisatie?
Google hanteert een complex algoritme om de ranking van websites en specifieke pagina’s te bepalen. Content, het linkprofiel en de techniek van een website spelen belangrijke rollen, op basis van tal van belangrijke factoren. Welke technische factoren zijn van invloed op de zoekmachine optimalisatie? Deze factoren zul je moeten optimaliseren om SEO teksten maximaal effectief
Lees verder - 31 oktober 2016
4 black-hat SEO technieken die je een Google Penalty opleveren
Google hanteert een uitgebreide verzameling richtlijnen voor webmasters. Ze helpen je ervoor te zorgen dat Google de website kan vinden, die kan indexeren en rangschikken. Bovendien helpen ze je te voorkomen dat je een Google Penalty krijgt voor black-hat SEO technieken. Black-hat SEO? Het is de tegenhanger van white-hat SEO. De white-hat technieken passen binnen
Lees verder - 24 oktober 2016
4 content tools die een SEO tekstschrijver gebruikt
Een goede SEO tekstschrijver (https://www.wessels-teksten.nl/seo-tekstschrijver/) heeft een duidelijke strategie voor ogen en kan behoorlijk schrijven. Dat neemt echter niet weg dat er handige tools beschikbaar zijn om het allemaal net wat makkelijker te maken. De verschillende tools maken het volgende gemakkelijker: Brainstormen met UberSuggest Word documenten omzetten naar HTML Dubbele content checken met Copyscape SEO
Lees verder