Krachtige copywriting: 3 geheimen van titels die de aandacht trekken
Een goede titel trekt de aandacht. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Dat zit ‘m in drie eigenschappen van titels. Alleen als je die combineert krijg je de kans om de rest van je artikel onder de aandacht te brengen. Het is essentieel dat je dit goed doet, omdat de rest van je werk anders voor niets is.
3 geheimen van titels die de aandacht trekken
Natuurlijk wil je dat lezers de hele tekst lezen. Of in ieder geval tot aan de eerste CTA.
Toch ben je nergens zonder een goede titel. Verwerk daarom de drie belangrijkste eigenschappen.
Val visueel op
Gebruik een titel die visueel opvalt. Dat krijg je voor elkaar met bijvoorbeeld een getal in de titel. Of met een titel die allitereert. Voorbeelden zijn:
- 3 geheimen van titels die de aandacht trekken
- Tien trucs om de aandacht te trekken
Gebruik krachtige woorden
Gratis, nieuw, beter, nu, gelukkig, populair, exclusief, waardevol, uitverkoop en professioneel: het zijn de eerste tien woorden van een lijst van 200 krachtwoorden voor emotiegedreven titels.
Daarmee trek je direct de aandacht, omdat ze opvallen. En omdat ze een positieve associatie hebben in het brein, bijvoorbeeld omdat er iets te halen valt.
Voor dit artikel zijn het de ‘geheimen’ als krachtwoord, die de aandacht trekken en je als lezer nieuwsgierig maken.
Houd het kort
Een goede titel is niet langer dan tien woorden.
Langere titels leiden tot te veel moeite om te begrijpen wat er staat. En vallen visueel te weinig op, omdat lezers de aandacht moeten verdelen over alle woorden. Het cijfer, de alliteratie of de krachtwoorden vallen weg tegen de andere woorden die er in de titel staan. Houd het dus liever kort.