Patrick Wessels 06 juni 2022

Krachtige Copywriting: investeer in autoriteit, geloofwaardigheid en jouw (persoonlijke) merk

Jouw klanten kunnen de producten of diensten waarschijnlijk kopen bij allerlei aanbieders. Waarom kiezen ze voor jou? Geef de koper een goede reden om bij jou te bestellen. Investeer in jouw autoriteit, geloofwaardigheid en je (persoonlijke) merk. Dan pluk je daar met krachtige copywriting vervolgens de vruchten van.

Zo bouw je aan autoriteit, geloofwaardigheid en jouw merk

Zodra je (online) autoriteit, geloofwaardigheid en een sterk merk kunt tonen zal je merken dat verkopen veel makkelijker voelt. Krachtige copywriting benadrukt de waarde die je hebt opgebouwd. De investering betaalt zich dan dubbel en dwars terug.

Anders valt het bovendien niet meer om overtuigend te schrijven. Dus ontbreekt het aan autoriteit, geloofwaardigheid en een sterk merk? Dan is het een stuk lastiger om krachtig te schrijven. 

Voor meer autoriteit

Meer autoriteit bouw je op met bijvoorbeeld:

  • Awards en nominaties of hoogtepunten uit jouw (merk)carrière 
  • Mijlpalen die je behaalde, waaruit jouw expertise blijkt
  • Andere sterke merken of specifieke experts waarmee je samenwerkt
Met meer geloofwaardigheid

Investeer in je geloofwaardigheid met:

  • Sociaal bewijs, bijvoorbeeld met (veel) reviews door anderen
  • Gedetailleerde cases of specifieke ervaringen door consumenten
  • Transparantie over data bij jouw successen
Bouwen aan jouw merk

Ten slotte bouw je aan jouw merk met:

  • Een duidelijke missie en visie
  • Toelichting bij de problemen die je aanpakt (en oplost)
  • De passie die je motiveerde om jouw bedrijf te beginnen

In krachtige copywriting kun je de bovenstaande elementen verwerken. Op die manier investeer je in autoriteit, geloofwaardigheid en jouw (persoonlijke) merk. Het helpt je makkelijker te verkopen. Jouw koper heeft hiermee namelijk één of meerdere heel goede redenen om specifiek bij jou te kopen.