Patrick Wessels 20 december 2021

Krachtige Copywriting: schrijf over het wat, waarom, waar, wie en hoe het werkt

Een duidelijk verhaal vertelt alle details. Je laat zo min mogelijk aan de verbeelding over. Natuurlijk kunnen klanten contact met je opnemen. Liever heb je alvast uitgelegd hoe het zit. En vragen ze je overtuigd van jouw aanbod hoe jij dat voor ze kunt bieden. Of bestellen ze jouw producten, met het volste vertrouwen dat het helemaal goed komt.

5 vragen die je wilt beantwoorden

Misschien zijn er wel duizend-en-één vragen die je zou kunnen beantwoorden. Met 5 vragen kom je tot de kern van krachtige copywriting:

  • Wat bied je aan?
  • Waarom is het belangrijk?
  • Waar kunnen ze het kopen?
  • Wie is de doelgroep?
  • Hoe werkt het?

Als je in jouw teksten antwoord geeft op die 5 vragen weet je haast zeker dat je goed zit. Je beantwoordt het belangrijkste, zodat daarover in ieder geval geen vragen blijven bestaan.

Dus, ben je SEO tekstschrijver en copywriter zoals ik? Dan beschrijf je:

  • Dat je SEO-teksten schrijft
  • Die meer klanten opleveren dankzij een betere vindbaarheid
  • En dat ze online aan te vragen zijn
  • Door iedereen die begrijpt hoe online marketing werkt
  • Voor teksten die je schrijft op basis van een duidelijke briefing

Kiezen uit de kernvragen

In sommige gevallen zullen niet alle vragen even relevant zijn. Misschien hoef je bepaalde dingen niet extra uit te leggen (vaak wel, onderschat dat niet!) of moet de nadruk op 3 van de 5 vragen liggen.

Controleer als je klaar bent met schrijven of de copy antwoord geeft op de 5 vragen. Daarmee zorg je voor krachtige copywriting, die jouw lezer overtuigt om aan te kopen of contact met je op te nemen.