Krachtige copywriting: schrijf titels die de tips hieronder bevatten…
Een goede titel trekt de aandacht. En die titel motiveert om te gaan lezen.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Maak je lezer nieuwsgierig naar wat er volgt.
Dat kan zo letterlijk als met de titel boven dit artikel. Dat het werkt bewijs je zelf, omdat je dit leest. Toch is dat lang niet de enige manier natuurlijk. Er bestaan verschillende technieken om de lezer nieuwsgierig te maken naar wat er volgt na de titel.
4 manieren om lezers aan het lezen te krijgen
Je maakt lezers nieuwsgierig met beloften, met een ‘hook’ of door een onderwerp te noemen dat je doelgroep razend-interessant vindt. Of noem een persoon of merk dat de interesse heeft, bijvoorbeeld als diegene een inzicht deelt.
Concreet motiveer je op deze manier om verder te lezen:
- Maak een belofte
‘Schrijf direct betere titels met deze 5 concrete tips’
Maak een belofte waar de lezer echt wat aan heeft. Geef aan dat de lezer er ‘direct mee aan de slag kan’. Of beschrijf hoe de lezer ’2x sneller klaar is’, ’50% kosten bespaart’ of ‘gegarandeerd betere titels schrijft’.
- Creëer nieuwsgierigheid
‘Dit is wat de beste copywriters je liever niet vertellen over titels’
Maak het een beetje mysterieus, bijvoorbeeld door te wijzen op een geheim of op iets wat experts niet willen vertellen. Of beschrijf hoe ‘experts omgaan met…’, om nieuwsgierig te maken naar het inzicht dat je zal delen.
- Noem een onderwerp dat de doelgroep interesseert
‘Met deze 5 tips schrijf je zelf betere titels boven je artikelen’
Zorg dat je goed weet wat de doelgroep echt interesseert. Deel tips die daar zo goed mogelijk op aansluiten. Als je weet wat jouw doelgroep beweegt en motiveert is dit de makkelijkste manier om betere titels te schrijven.
- Noem een persoon of merk dat de lezer interesseert
‘Patrick Wessels deelt zijn copywriting-tips om titels te schrijven’ – geintje 😉
Een persoon of een merk werkt overigens wel. Dus interview een invloedrijke persoon in jouw branche. Of quote een merk dat het goed voor elkaar heeft en bijvoorbeeld tips deelt.