Krachtige Copywriting: vergeet alles, behalve de behoeften van jouw klanten
Vergeet jouw bedrijf. Vergeet jouw merk. En vergeet het onderwerp waarover je graag wilt schrijven. Het doet er allemaal niet toe.
Het draait namelijk maar om één ding: de behoeften van jouw klanten.
Jouw bedrijf doet er niet toe
Weet je wat klanten echt niet uitmaakt?
- Hoe succesvol jouw bedrijf is of op welke manier jij daardoor leeft
- Welke unieke technologie je gebruikt of hoe je die ontwikkeld hebt
- Waarom jij en jouw bedrijf zo de moeite waard zijn
Het maakt de meeste klanten helemaal niets uit. Veel belangrijker vinden ze hun eigen behoeften. En de manier waarop jij daar met jouw bedrijf in gaat voorzien.
Zet jezelf volledig buitenspel
Krachtige copywriting speelt precies daarop in. Je blogt niet over de nieuwe website die je hebt gelanceerd, niet over de nieuwe medewerker die je hebt aangenomen en ook niet over een nieuwe technologie waar je trots op bent.
In plaats daarvan vertel je alleen wat jouw klant wil weten om zeker te weten dat jij in de belangrijke behoefte kan voorzien. Wat ervaart de klant met jouw producten of diensten? En waarom is dat de beste keuze in de specifieke situatie waarin de klant zich bevindt?
Tip: benieuwd wat jouw klanten belangrijk vinden? Ontdek met een tool zoals Answerthepublic waar ze specifiek naar vragen. Geef antwoord op die vragen.