Patrick Wessels 05 juni 2023

Sterke SEO teksten: bedenk minimaal 5 titels (met AI)

De titel trekt de aandacht en is de belangrijkste ingang voor jouw sterke SEO teksten. Zonder sterke titel krijgt jouw artikel niet de aandacht die het verdient. Bedenk minimaal 5 verschillende titels en gebruik AI als je dat zelf lastig vindt. Werk in 3 stappen toe naar de beste titel voor boven de teksten die je schrijft.

Werk in 3 stappen

Een goede titel komt vaak niet zomaar uit de lucht vallen. Dat wil zeggen, niet de definitieve titel. Gebruik bij voorkeur een werktitel voor jouw tekst. Kies een beschrijvende titel, waarna je verder kunt met de opbouw van de tekst.

Werk vervolgens in 3 stappen toe naar de definitieve titel boven SEO teksten:

  1. Bekijk de concurrentie op de zoekterm
    Begin met jouw concurrentie. Zoek in Google naar de zoekterm voor de tekst. Welke andere titels zie je? Doe inspiratie op met wat anderen doen.
  2. Bedenk een titel die opvalt
    Bedenk een titel die opvalt tussen jouw concurrenten. Gebruik een andere opbouw of trek de aandacht met cijfers die groter zijn dan bij de rest.
  3. Creëer minimaal 5 variaties
    Maak minimaal 5 variaties op de titel die je hebt bedacht. Gebruik eventueel AI, bijvoorbeeld met de hulp van Chat GPT. 

Bedenk minimaal 5 titels

Met minimaal 5 variaties op de titel die je hebt bedacht kom je stap voor stap dichterbij de perfecte keuze. Bijna niemand krijgt het voor elkaar om in één keer de beste titel te bedenken. Soms is er maar een kleine aanpassing nodig. 

Bedenk daarom minimaal 5 variaties op wat je hebt bedacht. Of gebruik AI om dat voor je te doen.

Tip: gebruik Chat GPT. Vraag de AI-engine: ‘Bedenk 5 variaties op de titel <jouw titel>.’

De kans is groot dat AI je in ieder geval helpt inspiratie op te doen. Misschien is de beste titel wel een combinatie van jouw oorspronkelijke titel met een van de variaties die AI bedacht.

De titel boven sterke SEO teksten

De juiste titel boven sterke SEO teksten trekt de aandacht, verleidt om het artikel aan te klikken en levert dus een belangrijke bijdrage aan het succes. Besteed extra tijd aan de titel om die goed te optimaliseren.

Uiteraard gebruik je de zoekterm in combinatie met de rest van een opvallende en sterke titel. Optimaliseer de titel als je de rest van de tekst af hebt. Dan weet je ook meteen zeker dat de titel inhoudelijk de lading dekt.