• 04 augustus 2015
    Zoekwoorden met een hoog volume? Check ook de concurrentie!

    Een zoekwoordenanalyse helpt je veelgebruikte zoekwoorden te vinden (zoekvolume) en is daarnaast goed geschikt om de concurrentie in kaart te brengen. Een geslaagde SEO strategie hangt niet alleen af van optimalisatie op zoekwoorden waar veel mensen naar zoeken, het is uiteindelijk van belang om er daadwerkelijk goed op te scoren. Ben je actief binnen het

    Lees verder
  • 21 juli 2015
    SEO vertalen: online resultaat behalen in het buitenland

    Deze tekst is verzorgd door Vertaalbureau Perfect Een bedrijf beginnen in het buitenland? Het liefst wil je natuurlijk dat de klant je direct online kan vinden. Wanneer je op zoek gaat naar een product of dienst ga je immers eerst online zoeken. Zoekmachine optimalisatie voor het buitenland is complex. Je bent opgegroeid met de cultuur,

    Lees verder
  • 07 juli 2015
    Hoe kan een persbericht bijdragen aan de vindbaarheid van je website?

    Lanceer je een nieuw product, sluit je dienstverlening goed aan bij onderzoek onder de bevolking of organiseer je binnenkort een bijzonder evenement? Persberichten bieden de mogelijkheid een communiqué vanuit je onderneming uit te brengen en bovendien aan je vindbaarheid te werken. Hoe breng je de beide doelen samen en waar dient een goed persbericht aan

    Lees verder
  • 30 juni 2015
    Laat je niet wijsmaken dat SEO nog werkt als een checklist

    Het aantal SEO checklists dat je online kunt vinden is enorm, je vindt ze zowel op verschillende kleine blogs als bij de autoriteiten op dit gebied; je komt bijvoorbeeld bij FrankWatching een uitgebreide doe-het-zelf SEO review tegen, in de vorm van een checklist. Wat je tevens kunt zien is dat het artikel afkomstig is uit

    Lees verder
  • 23 juni 2015
    In 3 stappen goed van start als SEO tekstschrijver binnen WordPress

    Wil je zelf als SEO tekstschrijver aan de slag en maak je gebruik van Wordpress? Je kunt in slechts 3 eenvoudige stappen van start. Het is van belang om een goede basis neer te zetten, bijvoorbeeld met betrekking tot de permalinks. Vervolgens kun je een SEO plugin installeren en kun je aan de slag met

    Lees verder
  • 16 juni 2015
    Benader SEO niet als een add-on: het is een build-in

    Als SEO tekstschrijver loop ik er geregeld tegenaan; bedrijven die SEO benaderen als een add-on om hun teksten en passent even ‘te optimaliseren’. Ze vragen me de huidige content te analyseren en de belangrijke zoekwoorden toe te voegen; teneinde een betere vindbaarheid in Google. Het klopt dat zoekwoorden van belang zijn binnen SEO teksten, het

    Lees verder
  • 09 juni 2015
    4 goede redenen om toch een blog te gebruiken

    Een advies naar klanten bestaat regelmatig uit het opzetten (en bijhouden!) van een eigen blog(sectie). Eén artikel per week vormt gemiddeld genomen een goed interval om nieuwe content toe te voegen, waar belangrijke zoekwoorden inpassen, dat de hoeveelheid content op de website uitbreidt en dat een natuurlijke mogelijkheid biedt backlinks te verzamelen. Niet iedereen is

    Lees verder
  • 01 juni 2015
    5 soorten webpagina's waarop SEO-optimalisatie nauwelijks van toegevoegde waarde is

    Zoekmachine optimalisatie en SEO teksten; het zijn 'hete' onderwerpen waar we sinds enige jaren massaal mee aan de slag zijn. Een goede website ziet er niet langer alleen netjes uit, deze is daarnaast SEO-geoptimaliseerd en daardoor goed vindbaar. Regelmatig ontvang ik aanvragen voor het optimaliseren van de homepage of het schrijven van webteksten voor een

    Lees verder
  • 25 mei 2015
    Wat is een landingspagina en hoe kan ik er optimaal gebruik van maken?

    Wat is een landingspagina, hoe zet je deze in, hoe bouw je deze op en hoe kun je er optimaal gebruik van maken? Het zijn vragen die ik regelmatig krijg, een landingspagina blijkt een net te vage term voor velen die zelf niet als tekstschrijver actief zijn, maar wel graag gebruik willen maken van SEO

    Lees verder
1 33 34 35 36 37 45