- 02 mei 2016
Slim gebruik maken van UberSuggest: inspiratie opdoen voor blogartikelen
Zit er een deadline aan te komen, maar weet je niet goed waar het deze keer over te hebben in het blogartikel? De vindbaarheid van je website verbeteren door middel van de juiste zoekwoorden in SEO teksten? In de beide gevallen is het een goed idee om gebruik te maken van UberSuggest. Het is een
Lees verder - 25 april 2016
Een succesvol SEO blogartikel lijkt niet eens op een SEO tekst
Bloggen draagt sterk bij aan de vindbaarheid van websites. Mits je daar op de juiste manier mee aan de slag gaat natuurlijk. Het geheim? Schrijf SEO blogs die niet eens op SEO teksten lijken. Inderdaad, schrijf content waarbij je de bezoeker centraal stelt en je slechts enigszins rekening met de SEO-optimalisatie. Het klinkt wellicht radicaal
Lees verder - 18 april 2016
Panda, Penguin, Pigeon: welke algoritme-updates voerde Google door?
Panda 4.2, Penguin Everflux en Pigeon: het zijn zomaar een paar benamingen van updates van het algoritme die Google de laatste jaren heeft doorgevoerd. Waarom voert de zoekmachine die updates door, hoe behoud je het overzicht en hoe zorg je ervoor dat je SEO teksten zijn geschreven volgens de meest actuele richtlijnen? Ik zet het
Lees verder - 11 april 2016
Meer is niet altijd beter: kijk kritisch naar links en zoekwoorden
Content = king, dus meer is altijd beter. Toch? Nee, op het gebied van SEO is dat niet het geval. Het klopt dat een groter aantal goede SEO teksten je verder kan helpen, mits je daar op de juiste manier gebruik van maakt. Kijk vooral kritisch naar inkomende links en het gebruik van zoekwoorden op
Lees verder - 04 april 2016
70% van de gebruikers zoekt op long-tail zoekwoorden: zo speel je daarop in
7 van de 10 gebruikers zoeken via Google door middel van long-tail zoektermen, slechts 3 op de 10 gebruiken de zogeheten short-tail zoekwoordcombinaties. Long-tail zoekwoorden zijn combinaties die bestaan uit 4 of meer woorden, het gaat soms zelfs om volledige zinnen waarmee we naar een specifieke oplossing zoeken. Dat heeft onder andere te maken met
Lees verder - 28 maart 2016
5 tips om net als andere bedrijven 97% meer leads te scoren met blogs
Meer leads scoren via internet? Bloggen is dan een uitstekend idee. Neil Patel deed onderzoek naar de invloed van bloggen op de vindbaarheid en concludeert dat bedrijven die blogs (laten) schrijven gemiddeld kunnen rekenen op 97% meer leads. Dat betekent bijna 2x meer leads door waardevolle informatie te delen in blogartikelen, ingericht als SEO teksten
Lees verder - 21 maart 2016
5 belangrijke voorwaarden voor SEO teksten die lezers waarderen
De Google richtlijnen zijn er duidelijk over: goede SEO teksten zijn van toegevoegde waarde voor je bezoeker en bevatten slechts op natuurlijke wijze de belangrijke zoektermen waarop je gevonden wilt worden. Hoe zorg je voor SEO content die optimaal bijdraagt aan je vindbaarheid? Vergeet Google, schrijf voor je bezoeker en houd je aan de volgende
Lees verder - 14 maart 2016
3 essentiële tips voor succesvolle SEO productteksten
Goede SEO teksten voor je producten schrijven en benieuwd hoe je dat het best kunt aanpakken? Goede productteksten bieden bezoekers de informatie waar ze naar zoeken en dragen bij aan je vindbaarheid. Schrijf de productteksten altijd in eerste instantie voor je bezoekers, houd daarna pas rekening met de belangrijke zoekwoorden. Hierbij zijn een aantal zaken
Lees verder - 07 maart 2016
3 belangrijke voorwaarden voor SEO teksten die links opleveren
Goede vindbaarheid van je website bestaat voor een groot deel uit 2 belangrijke factoren: goede SEO teksten en voldoende backlinks van andere websites. De juiste content helpt je die twee elementen te combineren en effectief te werken aan je positie(s) binnen de zoekresultaten. Het is voor SEO content die links moet gaan opleveren van groot
Lees verder